Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР) обяви открита процедура по ЗОП за “Извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проектите, изпълнявани от МДААР с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Административен капацитет” (ОПАК), съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд”.
Целта на процедурата е да бъде избран независим одитор, който да направи одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по седемте проекта, които министерството като конкретен бенефициент на ОПАК спечели по програмата:
- “Създаване на модерна и унифицирана визия на българската държавна администрация в контекста на членството на страната в Европейския съюз”;
- “Разработване на среда, осигуряваща електронни разплащания в процеса за предоставяне на административни услуги по електронен път”;
- “Промотиране на системи, инструменти и добри практики за управление на качеството в администрациите”;
- “Ефективният контрол – залог за “умна”, компетентна и професионална администрация”
- “Разработване и прилагане на единна методология за функционален анализ на административните структури”;
- “Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация”;
- “Подготовка на служителите от българската държавна администрация за ефективна работа с институциите на ЕС”.
В съответствие с международните одиторски стандарти одитът трябва да съдържа: проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проектите от страна на бенефициентите; проследяване ефективното прилагане от страна на бенефициентите на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на ОПАК; осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейности и отчитане на разходи по проекти на ОПАК.
Одитните доклади ще придружават всички необходими документи, представяни за сертификация на разходите от Сертифициращия орган в Министерството на финансите.
Срокът за подаване на офертите от кандидатите е 23 юли 2008 г. Цената на тръжната документация е 300 лв.
Най-голяма тежест при оценяването на офертите има ценовото предложение – 50%. Показателят “оценка за адекватност на статегически и годишен план” е с относително тегло 25%, а останалите 25% са за оценка на екипа.
Източник: IDG.BG