Предстоящият семинар "Интернет маркетинг с нулев бюджет" ме накара да се замисля, че огромен брой фирми и продукти не присъстват активно в интернет, въпреки че мрежата предлага изключително ефективни методи за популяризация, и то напълно безплатни!
Според мен има три основни причини за това:
Първо: Хората просто не знаят откъде да започнат. Второ: Те не оценяват по достойнство маркетинга в интернет. Трето: Просто ги мързи да се занимават.
Тъй като съм истински привърженик на интернет маркетинга, а и професионално ангажиран с него, искам да синтезирам основните 6 интернет маркетинг инструмента, които всеки бизнес може да приложи напълно безплатно, за да засили значително своята популярност и онлайн присъствие.
1. Първа стъпка - Уебсайт
Ако нямате уебсайт - направете си! Не казвам, че е невъзможно да се популяризирате без интернет страница, но ефектът ще е далеч по-слаб. Ако имате уебсайт, уверете се, че всичко в него е на ниво. Няма нищо по-лошо от това да пръскате пари и време в интернет кампании, а вашият уебсайт да прогонва докараните от кампанията посетители.
Има редица неща, които можете да направите сами, за да подобрите качеството на дизайна и съдържанието на Вашия уебсайт. Ето 4 основни съвета, които вярвам, че ще ви помогнат!
Не се опитвайте да сте различни и оригинални. Направете вашия сайт лесен, удобен и предвидим за потребителите. Ако вече имате готов сайт, който е "различен" и нестандартен, замислете се, дали оригиналността не е за сметка на удобството. Това няма нищо общо с уникалността. Може уебсайтът ви да е уникален и същевременно изключително удобен и лесен за ползване.
Оправете текстовете! Никой не обича да чете съчинения и дълги хвалби за това колко е велика дадена фирма. Ясно е, че всички са "с дългогодишен опит", а служителите са с "перфектно образование". Направете съдържанието максимално интересно и минимално банално и официално. Бизнесът се е променил драстично и излишните официалности по-скоро пречат, отколкото помагат.
Тествайте няколко варианта на начална страница на уебсайта, докато откриете най-успешния. Без значение дали предлагате услуга, имате онлайн магазин или имате само един продукт, можете да тествате докато откриете кой вариант се възприема най-добре от потребителите и носи повече продажби, конверсии или телефонни обаждания. Като добър и безплатен инструмент за тестване препоръчвам Website Optimizer.
Съобразете уебсайта си със стандартите за onsite оптимизация. Има много неща, които можете да направите сами, за да се позиционирате по-добре в Google и да привличате повече по-полезен трафик.
2. Направете си корпоративен блог
Може би това е инструментът, за който всички говорят, но малцина наистина правят и поддържат. Не е нещо, което ще ви донесе продажби на следващия ден, но ви гарантирам от личен опит, че след 7-8 месеца ефектът ще е налице.
Корпоративният блог ще промени в позитивна посока имиджа на вашата фирмата и същевременно ще повиши откриваемостта на уебсайта Ви в търсачките. Има много безплатни варианти за корпоративен блог, като най-добрият за момента е WordPress. Можете да го инсталирате напълно безплатно, за по-малко от 10 минути. Ако се затруднявате с инсталацията, помолете Вашата хостинг компания да ви помогне.
След инсталацията, остава най-важното - да пишете минимум 1-2 публикации на седмица. Пишете както на полезни теми, свързани с Вашия бизнес, така и новости за вашата фирма, марка или продукт. Трябва да се освободите от задръжки, да се отпуснете и да пишете в приятелски тон. Това не е секцията "Новини" към Вашия сайт!
3. Направете си Facebook страница
Да! Пак Facebook! Може би става банално, но има над 1 милион българи в социалната мрежа и всяка секунда, в която се противите да сте поредната жертва на социалния гигант, Вашата конкуренция е там и продава. Това означава, че не само не се възползвате от предимствата на FB, но и губите директно пари.
Има доста други социални мрежи като Twitter, LinkedIn, YouTube, които също е добре да ползвате. Facebook е най-голямата социална мрежа за България и присъствието Ви там е абсолютно задължително!
За ползването на Facebook с рекламна цел е важно да знаете следното - не създавайте личен профил на фирмата или група. Създайте бизнес страница. Освен че другите варианти са непрофесионални, те са и неудобни в дългосрочен план.След като сте създали бизнес страница, е препоръчително да публикувате 7-8 статуса на седмица.
Внимавайте да не прекалите с рекламата. Целта е да се установи дългосрочен контакт и интерактивна комуникация с "феновете" на марката.
Откъде да научим повече? Ако искате да научите повече за безплатните методи за онлайн маркетинг, Ви препоръчвам да посетите семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет".
Той ще се проведе на 6-7 април 2011 в Интер Експо Център, София. В програмата на семинара са включени теми за имейл маркетинг, маркетинг в социалните медии, корпоративно блогване, вирусен маркетинг, измерване на резултатите, оптимизация за търсачки и управление на репутацията.
Лектори на събитието ще са доказани практици в областта на интернет маркетинга, а организатор на семинара е фирма Web and Events. Ако се регистрирате до 11 март, можете да се възползвате от много ниски цени за регистрация и само за 120 лева без ДДС да закупите пълен достъп за двата дни.
Повече информация за събитието можете да намерите на http://zero-marketing.com/.
Очаквайте скоро и втората публикация с останалите 3 съвета, за силен интернет маркетинг за 0 лв.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!