Н а фона на рекордно висока гореща вълна в Града на любовта – с температури толкова високи, че върхът на Айфеловата кула беше затворен за туристи миналата седмица – модните дизайнери подготвят своите pièce de résistance за Седмицата на висшата мода в Париж, която се провежда от 7 до 10 юли, пише Си Ен Ен (CNN)
Дрехите, изложени във Висшата мода, са ръчно ушити, ръчно декорирани и експертно изработени от екип от занаятчии – шивачи, кроячи и други работници в ателиета.
Това, което те произвеждат, и което често отнема стотици часове труд, ще бъде продадено на най-заможните клиенти в света – известни личности, кралски особи или богати аристократи.
В имейл до CNN, Паскал Моран, изпълнителен президент на Федерацията за висша мода и мода (управляващ орган на френската мода), подчерта „несравнимата креативност, разнообразие и ноу-хау“ на седмицата, където „занаятчийските умения и ателиетата заемат централно място“.
Този сезон компактният график е пълен с моменти, които си струва да се следят.
Schiaparelli, свещената модна къща, ръководена от американския дизайнер Даниел Роузбери, ще започне седмицата с нова колекция,
която вероятно ще стане повсеместна на червения килим на знаменитостите (Лорън Санчес-Безос избра да носи един от неговите дизайни за спорната си сватба във Венеция миналия месец).
Джорджо Армани, Ирис Ван Херпен, Ели Сааб и Шанел – последната, чиято колекция все още ще бъде проектирана вътрешно, тъй като новият дизайнер Матийо Блази ще поеме юздите през октомври – остават в графика като надеждни стълбове на Седмицата на висшата мода, докато Робърт Вун (първият дизайнер, роден в Хонконг, който се присъедини към календара през 2023 г.) ще се завърне отново.
В сряда следобед Демна (който използва само малкото си име) ще представи своята лебедова песен за Balenciaga,
марка, която ръководи от десетилетие (ретроспективата му в Париж в централата на Kering включваше уголемен екземпляр от имейла с отказ, който Демна получи от марката, след като кандидатства за стаж през 2007 г.).
По-късно същия ден белгийският дизайнер Глен Мартенс – вундеркиндът, на когото се приписва съживяването на италианския лейбъл Diesel и вече несъществуващия Y-Project – ще дебютира за Maison Margiela. Мартенс ще има големи обувки, които да запълни, тъй като последното ревю на висша мода на модната къща през януари 2024 г., креативно водено от Джон Галиано, беше смятано за съкрушителен успех от критиците и феновете по целия свят. Гримът с кукла, наподобяващ стъклена кожа, използван в ревюто, беше толкова популярен, че неговият създател Пат Макграт пусна продуктова линия, така че феновете могат да го пресъздадат у дома.
Извън графика, дизайнерът Джонатан Андерсън ще представи друга колекция за едноименната си марка JW Anderson.
Малко след дебюта на Андерсън за Dior по време на мъжките ревюта миналата седмица, ирландският ерудит планира да разкрие новата посока на своя бранд в Galerie Joseph в Marais в понеделник чрез презентация. Докато той се фокусира върху Dior – все пак се твърди, че той е първият дизайнер след основателя на бранда, който създава както мъжко, така и дамско облекло – Андерсън каза пред WWD, че ще ограничи ревютата на JW Anderson, докато „не почувствам, че има какво да кажа в рамките на моята собствена марка“.