Учените откриха изненадваща причина, поради която хората ядат повече захар
Източник: iStock/Getty Images

С ладоледите, замразените десерти и супер охладените газирани напитки придобиват нова привлекателност в лепкавите летни горещини. Нови изследвания установяват, че тъй като изменението на климата води до по-високи температури, американците консумират все повече от тях, което води до тревожни последици за здравето, пише CNN.

Има много доказателства, че изменението на климата ще повлияе на наличността и качеството на храните, което ще доведе до недостиг, повишаване на цените и дори ще засегне хранителната им стойност, каза Пан Хе, автор на изследването и преподавател по екологични науки и устойчивост в университета в Кардиф. Но много по-малко се знае за влиянието му върху това, което избираме да ядем и пием, каза тя пред CNN.

Изследователите са проучили данни за покупките на хранителни продукти от домакинствата в САЩ между 2004 и 2019 г., което им е позволило да проследяват едни и същи семейства в продължение на дълъг период от време. След това са сравнили решенията за покупка с регионални метеорологични данни, включително температура и влажност.

С повишаването на температурите хората консумират повече захар, най-вече под формата на подсладени със захар напитки като газирани напитки и сок, според проучване, публикувано в понеделник в списание Nature Climate Change.

По-горещото време кара телата да губят повече вода, което кара хората да жадуват за хидратация и охлаждане. За много хора в САЩ това означава да посягат към студени, сладки продукти като газирани напитки и сладолед, каза той.

Храни, които съдържат опасно количество захар

Ефектът е особено изразен в домакинствата с по-ниски доходи или по-ниско ниво на образование, установи проучването. По-необлагодетелстваните групи вече имат по-високи нива на консумация на захар, тъй като тази храна може да бъде по-евтина и по-достъпна, което ги прави по-склонни да изберат тези продукти в жегата. Според проучването, те могат също така да прекарват по-малко време в климатизирани помещения.

Проучването прогнозира, че консумацията на захар в цялата страна може да се увеличи с близо 3 грама на ден до 2095 г., ако замърсяването, което затопля планетата, продължи безконтролно, като уязвимите групи са изложени на най-висок риск.

Твърде много захар може да доведе до редица негативни последици , включително по-висок риск от затлъстяване, диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Ето как да ограничим консумацията на захар

Американската сърдечна асоциация препоръчва ограничаване на добавените захари до не повече от 6% от общия дневен прием на калории: не повече от 36 грама за мъжете и 26 грама за жените.

Въпросите на общественото здраве, свързани с консумацията на захар, са широко обсъждани, но ако вземем предвид взаимодействието с изменението на климата, това ще влоши нещата. Политиците по света може да се наложи да обмислят начини за управление на консумацията на захар като част от адаптацията към изменението на климата.

„Доказателствата за това как (екстремните горещини) променят хранителните навици са все още сравнително оскъдни“, каза Шарлот Куковски, изследовател в Лабораторията за социални решения в Кеймбридж към университета в Кеймбридж, която не е участвала в изследването. Проучването „подчертава по-малко обсъждан канал, чрез който изменението на климата може да повлияе на човешкото благосъстояние“, каза тя пред CNN.

„Особено тревожно е, че най-уязвимите групи – тези с по-малко ресурси за адаптация – са едновременно най-изложени на затоплянето и най-застрашени от заболявания, свързани с храненето“, добави тя.

Шарлот Куковски каза, че все още не е ясно как точно изменението на климата ще повлияе на хранителните навици на човечеството и потенциалните последици върху здравето и неравенството, като са необходими много повече изследвания в различни части на света.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 19 минути

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 22 минути

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

България Преди 1 час

По информация на полицията мъжът е криминално проявен и осъждан

Снимката е илюстративна

Безпрецедентен сблъсък: Сурогатна майка отказа аборт и предизвика съдебна буря

Свят Преди 1 час

Биологичните родители съдят жената заради сърдечен дефект на плода, но тя избяга в друг щат, за да спаси живота на бебето

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

Свят Преди 1 час

Вашингтон и Техеран дадоха съгласие да удължат 60-дневното споразумение, изтичащо на 17 август. Преговорите бяха блокирани заради разногласия около Ормузкия проток и последвалите взаимни военни удари в Близкия изток

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

България Преди 1 час

Предвиждат се проверки за разходването на публичните средства и нови възможности за финансиране на общински проекти с европейски средства

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканът Етна парализира Сицилия - летището в Катания е затворено

Свят Преди 1 час

Хиляди пътници са засегнати, а въздушното пространство остава ограничено поне до 19:00 ч. българско време

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

България Преди 1 час

Подаден сигнал за поведението му е постъпил още преди трагедията, съобщи социалният министър Наталия Ефремова

Предложената цена на природния газ за септември е 41,31 евро за мегаватчас без достъп, пренос, акциз и ДДС, но окончателното решение предстои да бъде взето от КЕВР.

„Булгаргаз“ предлага ново поскъпване на природния газ

Парите ни Преди 1 час

Исканата цена за септември е 41,31 евро за мегаватчас – с близо 5% над действащата през август

<p>&bdquo;Пиратство и бандитизъм!&ldquo; Путин с нова заплаха&nbsp;срещу Европа</p>

Путин заплаши с конфискуване на европейски кораби

Свят Преди 2 часа

Руският президент определи конфискациите на товари като „пиратство и бандитизъм“

<p>Mинималната заплата за 2027 г. ще бъде определена до края на септември</p>

Размерът на минималната заплата за 2027 г. ще бъде определен до края на септември

България Преди 2 часа

Държавата, синдикатите и работодателите се договориха за основните критерии, но конкретната формула все още предстои да бъде изработена

Тръмп подписа изпълнителна заповед относно ваксинационните дози в детска възраст

„Просто съм бременна“: Джейм Франклин отвърна на теорията за „будилника“ на Тръмп

Свят Преди 2 часа

Джейм Франклин отхвърли шеговитата теория, че има „будилник“, с който държи Тръмп буден, след като видео от Белия дом стана вирусно, тя обясни защо държи ръката си върху корема

Опозицията с остра реакция срещу премиера Радев след думите му за убийството в Пловдив

Опозицията с остра реакция срещу премиера Радев след думите му за убийството в Пловдив

България Преди 2 часа

Отправиха критики към министър-председателя, че политизира тежкото престъпление

<p>Стратег на Клинтън вещае край на мандата на Тръмп</p>

Стратегът Джеймс Карвил: Тръмп „ще се откаже“ от президентския пост до Великден 2027 година

Свят Преди 2 часа

Според стратега Тръмп ще се откаже от поста след „зашеметяващ“ изборен удар