eCommerce Academy събира звездите на онлайн търговията в мащабен конкурс  
Никола Илчев   
Източник: eCommerce Academy

eCommerce Academy събира звездите на онлайн търговията в мащабен конкурс. Главният организатор на eCA Awards 2022 Никола Илчев споделя детайли за концепцията на профилираното изцяло за онлайн магазини състезание.

Никола, разкажи ни кой стои зад конкурса и защо eCA Awards 2022 се появяват точно сега?

Зад идеята и цялостната организация на конкурса стоя лично аз и екипът на eCommerce Academy - организация, доказала се през годините като надежден източник на полезна информация и помощ за електронните търговци у нас. След провеждане на повече от 60 различни по вид и големина събития, след издаване на 2 книги на българския пазар, след реализиране на повече от 300 видеа на тема онлайн продажби и аудио подкаст, който показва реалните истории на истински електронни търговци, абсолютно закономерно идва и този формат, който си поставя за цел чрез открояване на най-добрите примери да подобри цялостно бранша електронна търговия в страната.

Как на практика най-малките ще се съревновават с големите и утвърдени на пазара? Само за отбрани ли е този конкурс?

Конкурсът търси "Звездите на онлайн търговията" в България. В тази връзка в него могат да участват всички, стига те да влизат в определението за електронен магазин. А как ще мерят сили не е въпрос на това колко поръчки или продукти имат, с какъв бюджет за реклама разполагат, колко е голям екипът им или каква платформа използват. Критериите, които журито ни изработи, дават равен шанс на всички. Вероятно ще има компании, които се справят по-добре по отношение на маркетинг, други в техническата част или в SEO-то, трети пък залагат най-вече на обслужването на клиенти. Ние сме готови да оценим всеки аспект на онлайн присъствието на кандидатите и така да откроим най-добрите и да ги възнаградим за техните усилия.

По какви критерии е селектирано журито? От какви професионалисти се състои то?

В журито ни участват хора, за който електронната търговия е ежедневие. Това са професионалисти, работещи в различни направления на бизнеса, с огромен практически опит и с много проекти зад гърба си. Тъй като групите критерии за оценка са шест, съвсем нормално и профилът на хората, които ще оценяват в тези групи, да е в следните направления - маркетинг, правни аспекти в електронната търговия, SEO и технически параметри на магазина, дизайн и клиентско обслужване и последно, но не по важност - работа с клиенти и следпродажбен процес.

Никола Илчев
Никола Илчев Източник: eCommerce Academy

Какво ще получат кандидатите освен публичност?

Като всеки конкурс и eCommerce Academy Awards си има награден фонд. Всеки от кандидатите ще получи най-малкото публичност и възможност неговите клиенти и партньори да го подкрепят в това състезание, повече хора да разберат за дейността му. Но нашите спонсори ще се погрижат и за още бонуси, които всеки участник да получи веднага след записването си.

Победителите във всички основни категории ще бъдат наградени с плакет "Звезда на онлайн търговията", който е специално изработен за конкурса и наподобява неговия графичен знак. Освен това победителите ще спечелят възможността да участват в една от най-популярните видео поредици в YouTube канала на eCommerce Academy - Зад кулисите на онлайн бизнеса. 

В какви категории ще се състезават участниците?

Конкурсът е разделен на 12 основни и 3 специални категории. Основните категории до голяма степен покриват най-големите индустрии, представени в онлайн пространството - такива са категорията "Мебели, дом и гради", популярните "Лична грижа", "Лайфстайл" и "Детски стоки", обръщаме внимание на нишите за по-активните потребители "Спорт, отдих и хоби", както и "Авто-мото" и "Електроника". Не сме забравили "Домашни любимци" и "Хранителни стоки". Специално място намират още "Офис и учебни помагала", "Дигитални продукти и услуги", както и една много популярно категория в последните години "Ръчно изработени продукти".

Бих искал да обърна особено внимание на нашите 3 специални категории "Стартиращ онлайн магазин на 2022 год.", в която могат да вземат участие магазини, регистрирани след 1-ви януари 2022 година, "Проведена социална кампания през 2022 година, в която могат да се включат магазини провели кампании със социален характер през годината и най-специалната за всички участници "Любим магазин на публиката 2022 год.". За тази категория всеки участник ще има възможност да създаде собствена кампания и да покани своята аудитория да гласува за него. Тук победител ще бъде този кандидат, който успее да събере най-много гласове от своите доволни клиенти и партньори.

В кои категории очаквате най-силен интерес?

Не смея да давам прогнози, тъй като в България има много и страхотни магазини, покриващи всички изброени категории. И все пак, в различни разговори с партньори и представители на журито, най-голяма активност и кандидатури очакваме да има в "Лайфстайл", "Спорт, отдих и хоби" и "Лична грижа", тъй като те включват в себе си най-много подкатегории продукти - козметика, дрехи, обувки, бижута, часовници, аксесоари, предпазни средства, спортни екипи и уреди, риболовни такъми и още много други.

Какви ползи ще донесе това на бранша?

На първо място ще покаже добрите примери, от които всеки може да научи нещо. На второ място всеки участник ще получи обратна връзка за своя проект от експертното жури, което неминуемо ще доведе до подобряване на общото състояние на бранша. На трето място, конкурсът ще събере заедно най-добрите от най-добрите, което ще е един своеобразен "Клуб на отличниците" в електронната търговия, а в него всеки ще може да размени опит и идеи с други изключително добри търговци.

Никола Илчев
Никола Илчев Източник: eCommerce Academy

Как планувате да го развивате и надграждате в бъдеще?

Вече имаме ясен план как ще надградим конкурса през следващата година, но не бързаме да го споделяме преди да сме видели и анализирали резултатите от първото издание. Със сигурност ще има още няколко категории, които умишлено тази година не сме включили, като маркетплейс платформи и B2B проекти. Освен това планираме и няколко интересни международни партньорства, за които ще разкажем след края на първото издание.

В България липсват толкова профилирани награди изцяло за онлайн магазини, би ли ги нарекъл национални?

Да, категорично това е национален конкурс за електронни търговци. Според нас в него трябва да вземе участие всеки, който иска да се развива в бранша и смело да премери сили с конкуренцията си, но също толкова смело да види своите силни и слаби страни. Ние, като организатори, силно насърчаваме всички търговци в България за се включат, а тези които все още няма свой собствен проект за електронна търговия да следят развитието на конкурса и да търсят партньорства с кандидатите и най-вече с победителите.

С какво послание бихте поканили онлайн търговците да се включат в eCA Awards 2022 ?

Това ще бъде една честна надпревара, която цели да оцени обективно всеки кандидат и да му даде насоки за развитие. А и кой не иска да бъде звезда в своята сфера на дейност?

Какви са таксите за кандидатстване?

През месец май, 2022 година, всички кандидати, подали документи за конкурса, ще могат да се възползват от Ранна регистрация, която е символична. След това поетапно таксата се повишава, а през август ще бъде най-висока. Целта на това увеличение е да провокираме повече търговци да се запишат в началото на лятото, за да разполага журито с повече време и на спокойствие да разгледа всеки проект.

Кой ще следи за конфликт на интереси между участници и партньори, жури и спонсори?

Един от ключовите критерии, по които сме избрали всички в екипа на конкурса, е те да са високо морални хора и с добра професионална репутация. Освен това е изработена система на работа, в която всички екипи, в отделните направления, работят самосиндикално и между тях няма възможност за обмяна на информация. Екипът на eCommerce Academy, начело с мен, ще следи за спазването на всички морални правила и няма да допусне както конфликт на интереси, така и вмешателства от външни фактори.

Има ли нещо уникално в eCA Awards 2022, което ще ги отличи от всички досегашни конкурси?

Да, една от основната група критерии, която много държахме да създадем за конкурса, може да се нарече уникална. Тя не просто не е прилагана в нито един конкурс в България, аз лично не съм чувал да е прилагана в света. Това е групата "Работа с клиенти и следпродажбен процес". В нея, специално подготвен за това екип, ще проверява как магазините реагират при наличие на проблем с поръчка, желание за връщане и замяна и други комуникационни предизвикателства с клиенти. Това категорично е както нашето конкурентно предимство, пред всеки един друг конкурс, така и нещо много полезно, което всеки състезател ще получи като обратна връзка за своята работа.

Повече за конкурса и участие в него можете да видите ТУК

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Любопитно Преди 30 минути

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

Свят Преди 2 часа

Кая Калас: Войните се губят от тези, на които първи им свършват парите или войниците

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Свят Преди 2 часа

Румънските власти започнаха мащабно разследване

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

България Преди 3 часа

Нова проверка на РЗИ установи, че нито едно от предписанията, дадени преди месец, не е изпълнено

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Любопитно Преди 3 часа

Сапунджиева търси път към останалите в племето на Феномените

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

България Преди 5 часа

В момента на място тече акция на ГДБОП

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Свят Преди 6 часа

Причината е свързано с обществения ядрен оператор "Енергоатом" разследване за корупция

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

България Преди 6 часа

Обвиняемият е задържан за срок до 72 часа

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

Свят Преди 6 часа

Компанията се стреми да осигури непрекъсната работа на активите по време на тяхната продажба

<p>Задържаха Шрек за отвличане на млада жена в Свиленград</p>

Трима отвлякоха млада жена в Свиленград, мъж с прякор Шрек е задържан

България Преди 6 часа

Заедно с него в ареста като съпричастни към случая са още един мъж и една жена

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Любопитно Преди 7 часа

Адвокатите на Балдони твърдят в документи, че 38-годишната звезда от „Клюкарката“ е добавила сцената към сценария

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

България Преди 7 часа

Никола Барбутов е предаден на съд и за подкуп

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Свят Преди 7 часа

Лицензът важи до февруари

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Любопитно Преди 7 часа

Истинската история на медиумката, чиито предсказания стигнаха до президентите на САЩ

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

България Преди 7 часа

КЗП обръща внимание, че Законът за въвеждане на еврото предвижда сериозни санкции