Стефана Здравкова: NOVA отново задава най-висок стандарт
Стефана Здравкова   
Източник: NOVA/Красена Ангелова.

В интервю за CEETV главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп говори за новия телевизионен сезон и плановете за растеж на компанията.

Стефана, бяхте назначена за главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп през май тази година. Какви бяха най-големите предизвикателства през първите няколко месеца на тази позиция?

Поех управлението на Нова Броудкастинг Груп (НБГ) в отлична кондиция, за което благодаря на Дирк Геркенс и на United Media за възможността. Първите ми задачи бяха свързани с предстоящата технологична модернизация и преместване на компанията в нова сграда от една страна, както и с развитието на телевизионните програми, от друга. Доказателство за последното е новият сезон на NOVA, в който има четири нови за българския телевизионен ефир продукции. Така че, зрителите могат да очакват изключително преживяване.

NOVA инвестира много в съдържание тази година. Какви бяха рейтинговите резултати на телевизионния канал през пролетния сезон? Кои бяха най-гледаните предавания?

NOVA отново бе най-гледаният телевизионен канал сред зрителите в активна възраст (18-49). В края на пролетния тв сезон резултатите показаха пълна доминация в най-гледаното време със среден аудиторен дял от почти 28%. Втората телевизия в класацията бе с 10% по-нисък резултат. И петте ключови продукции в праймтайм бяха на първи позиции. Най-гледаното развлекателно предаване в България – „Като две капки вода“ привлече средно над два пъти повече зрители, спрямо втората телевизия в класацията. Положителна разлика за NOVA имаше и при резултатите на двата български сериала „Лъжите в нас“ и „Братя“, при третия сезон на формата „Един за друг“ и при четвъртия сезон на кулинарното риалити „Hell’s Kitchen България“.

„Звездите в нас“, „С Рачков всичко е възможно“, „Голямото преследване“ са само няколко от новите предавания през тази есен… Каква е програмната ви стратегия за телевизионния сезон? На какво ще заложите – на развлекателни предавания или на сериали?

Тази есен NOVA отново вдига високо летвата. Представяме силен и разнообразен сезон, който показва, че инвестираме и в двете – премиерният сериал „С река на сърцето“, финалният сезон на криминалната драма „Братя“, трите нови за България формата, за които споменахте, както и хитовото и утвърдено риалити „Игри на волята“. Разбира се, сред нашите стратегически приоритети са новините и актуалните предавания, както и големите спортни събития. В края на годината предстои да излъчим, съвместно с БНТ, Световното първенство по футбол в Катар.

Какви са очакванията и прогнозите на Нова Броудкастинг Груп за рекламния пазар и медийната инфлация през 2022 г.?

Инфлацията вече е налице във всички сфери. Войната в Украйна също внася несигурност на пазара. Според данните на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), през 2022 г. ще има забавен темп на ръста с около 8-9% и над 10% инфлация. За 2023г. прогнозираме сходен ръст в рамките на 7-8% и по-висока инфлация. Въпреки несигурната обстановка, компанията продължава да инвестира в качествено съдържание на всички платформи и да осигурява на рекламодателите 360-градусови възможности. Запазихме и инвестициите си в спортно съдържание.

Нова Броудкастинг Груп е най-голямата мултиплатформена и технологична компания в България. Какви са акцентите в дигиталната ви стратегия и ще направите ли промени във връзка с новите водещи международни стрийминг услуги, стартирали през 2022 г.?

Дигиталната стратегия на Нова Броудкастинг Груп се простира далеч отвъд обичайния подход на традиционните ТВ компании. Най-важната част от USP на Нет Инфо е високотехнологичната рекламна инфраструктура, базирана на програматични решения и интеграция на 1st party data. Това предимство се съчетава с още два USP елемента – премиум ТВ съдържание и 85% покритие на интернет аудиторията, според данни на Gemius Bulgaria. Вече предлагаме богат видео каталог и излъчвания на живо, особено в сферата на спорта. Монетизираме това съдържание много добре чрез цялостна интеграция в екосистемата на Нетинфо. Стратегията ни се базира на развиването на 1st party data и разширяването в нови вертикали по интереси и намерение. Много добре управляваме рекламните показатели като ангажираност, brand safety, viewability.

Преди да поемете поста на главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп бяхте главен изпълнителен директор на Нет Инфо, водещата дигитална компания в страната и част от Нова Броудкастинг Груп. Планирате ли синергии между телевизионните и дигиталните дейности и бизнес на компанията и по какъв начин?

Издигаме интеграцията между двете компании до напълно ново ниво. Вече ефективно монетизираме телевизионно съдържанието чрез Нет Инфо, като цялата интеграция беше изградена през последните 2-3 години. Сега трябва да интегрираме натрупаното от Нет Инфо ноу-хау и неговите технологии в OTT продуктите на Нова Броудкастинг Груп. Това е двустранен процес – Нова Броудкастинг Груп разполага със съдържание и възможности, а Нет Инфо управлява съвременна технологична инфраструктура и множество данни. С този подход посрещаме предизвикателствата на днешния ден.

А какво ще кажете за портфейла от кабелни канали? Планира ли Нова Броудкастинг Груп да пусне нови нишови мрежи през тази година?

В момента портфолиото от кабелни канали на Нова Броудакстинг Груп е добре развито и балансирано. Концентрирани сме в технологичното им модернизиране. Следим пазара и сме в постоянен контакт с нашите партньори, в случай че има потенциал за нови канали.

Планирате ли синергии с други компании и канали, които са собственост на United Group?

Активно работим в тази посока. United Media, медийното подразделение на United Group и водещ мултиплатформен доставчик на медийни и телекомуникационни услуги в Югоизточна Европа, е продукционен лидер на регионално ниво със сериозно присъствие на световния медиен пазар с над 40 000 часа оригинално съдържание, което се предоставя на над 50 телевизионни канала и достига аудитория от над 40 милиона души всяка година. Така че, разбира се, обменят се идеи и се обсъждат възможности за международни копродукции. Като една от водещите продуцентски компании в този регион, изключителната креативност, високите продукционни стандарти и непрекъснатите инвестиции във висококачествено телевизионно съдържание, са приоритет на всички пазари, в които присъства.

Тази година United Media беше избрана от Международната академия за телевизионни изкуства и науки да бъде част от процеса на селекция за международните награди Emmy®. Селекцията е дълъг процес, включващ среща на членовете на международното жури на различни места по цял свят. За първи път в региона Nova TV (Хърватия), част от United Media, е домакин в Дубровник на полуфиналния кръг от избора на журито за една от категориите на престижните награди. Считаме участието на нашата компания в процеса на подбор на номинациите за международните награди Emmy® за признание за опита в тази област и като потвърждение на лидерската позиция на медийния пазар в Югоизточна Европа.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Любопитно Преди 2 часа

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

Свят Преди 4 часа

Кая Калас: Войните се губят от тези, на които първи им свършват парите или войниците

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Свят Преди 4 часа

Румънските власти започнаха мащабно разследване

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

България Преди 5 часа

Нова проверка на РЗИ установи, че нито едно от предписанията, дадени преди месец, не е изпълнено

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Любопитно Преди 5 часа

Сапунджиева търси път към останалите в племето на Феномените

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

България Преди 7 часа

В момента на място тече акция на ГДБОП

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Свят Преди 8 часа

Причината е свързано с обществения ядрен оператор "Енергоатом" разследване за корупция

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

България Преди 8 часа

Обвиняемият е задържан за срок до 72 часа

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

Свят Преди 8 часа

Компанията се стреми да осигури непрекъсната работа на активите по време на тяхната продажба

<p>Задържаха Шрек за отвличане на млада жена в Свиленград</p>

Трима отвлякоха млада жена в Свиленград, мъж с прякор Шрек е задържан

България Преди 8 часа

Заедно с него в ареста като съпричастни към случая са още един мъж и една жена

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Любопитно Преди 9 часа

Адвокатите на Балдони твърдят в документи, че 38-годишната звезда от „Клюкарката“ е добавила сцената към сценария

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

България Преди 9 часа

Никола Барбутов е предаден на съд и за подкуп

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Свят Преди 9 часа

Лицензът важи до февруари

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Любопитно Преди 9 часа

Истинската история на медиумката, чиито предсказания стигнаха до президентите на САЩ

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

България Преди 9 часа

КЗП обръща внимание, че Законът за въвеждане на еврото предвижда сериозни санкции