П роходът "Превала" е отворен за движение, съобщават от Областното пътно управление в Смолян. През прохода няма ограничения за леките автомобили, но товарните трябва да се движат с вериги, без ремаркета и полуремаркета.
От 7 ч. тази сутрин автомобилите, преминаващи по пътя Асеновград – Смолян, в района на Юговско ханче, където падна огромно свлачище, започнаха да се пропускат на интервали през един час. Движението между Бачково и Наречен е възстановено. Трафикът се пропуска със светофарна уредба, в едно платно и се регулира от органите на "Пътна полиция".
През проходите "Рожен", "Пампорово" и "Печинско" движението се осъществява при зимни условия, без въведени ограничения. През нощта в службата не са постъпвали сигнали за инциденти по пътищата, които да затрудняват движението на автомобилите.
Все още е затворен за движение и пътят Лъки – Рожен. По няколко направления в областта остава в сила забраната за движение на товарни автомобили заради стеснен габарит на пътя.
Остава повишена опасността от падащи камъни по всички пътища в региона.
Днес се свиква съвещание на Щаба за координация при спешни аварийно-възстановителни работи във връзка със свлачището край Елена, съобщи за "Фокус" кметът на Община Елена Дилян Млъзев. То се намира по пътя за село Мийковци и в момента там се прави сондаж. Резултатите трябва да излязат до края на седмицата. Пътната ивица не е засегната, но се е свлякъл банкетът и свлачището е стигнало до ръба на асфалта.
Категорична е забраната за преминаване на тежкотоварни автомобили над 10 тона. Леките коли преминават без проблем.
1851 са регистрираните към края на 2014 г. свлачища
с обща площ 209 хил. дка, което представлява 0.2% от територията на страната. 1159 от тях се намират в урбанизирани територии. Това обяви заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
По думите му става дума за опасни свлачища, които пряко застрашават домовете на хората. Останалите 692 са по републикански и общински пътища и в земеделски земи. Информацията се променя ежедневно, като само от началото на 2015 г. до сега са регистрирани 28 нововъзникнали свлачища.
За укрепването на най-спешните свлачища в страната, тези от първа категория, са необходими около 500 млн. лева, а за укрепването на всички свлачища за периода 2015-2020 г. - над 871 млн. лева, посочи зам.-министърът.
По бюджета на МРРБ за тази година има само 1,280 млн. лв.,
от които 750 хил. лева са за мониторинг и регистриране на свлачищните процеси. Според Нанков този ресурс е крайно недостатъчен и се търсят други източници на финансиране, включително от европейските фондове.
Нанков обясни, че са подадени необходимите документи за финансова помощ от фонд "Солидарност" за справяне с част от щетите от бедствията от тази и миналата година, като част от тях ще бъдат именно за укрепване на свлачища. Друг източник е Оперативна програма "Околна среда", по която през новия програмен период ще се отпуснат близо 40 млн. лева за укрепване на проявени свлачища по републиканската пътна мрежа и в населените места.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!
Кхан Крум
6,4 милиарда евро е раздал Еврейския съюз на 23 държави за борба с бедствия. Това го съобщиха официално по една от правителствените ни телевизии сутринта. Значи средно по около 278 милиона. Някой да е чул на България да са отпуснати такива пари!? За наводненията от миналата година говореха за едни 25 млн., но дали са дошли!? Какво можем да направим с някакви си 6% помощи от оценените щети!? А, колко плащаме за дебелогъзите чиновници в Брюксел и военнолюбивата им политика?!
pasullica2
Те са дошли но не се знае къде са отишли - мерецеди, вили, хотели... и тн