Сметната палата публикува отчетите на 25 партии, 7 коалиции и един инициативен комитет за предизборната кампания за вота за народни представители на 12 май, съобщиха от палатата.
Предстои Сметната палата да извърши одит, при който ще провери за съответствие декларираните приходи и реално извършените разходи във връзка с предизборната кампания.
До 11 юни участниците в изборите бяха длъжни да подадат отчетите си за кампанията, припомнят от Сметната палата.
Две партии и един инициативен комитет не са представили отчетите си - Национално патриотично обединение, Национално движение "Единство" и инициативен комитет, регистриран от РИК-Плевен.
Една партия - Християн-социален съюз, е представила отчета си след предвидения в Изборния кодекс едномесечен срок. Отчетът й не е публикуван, тъй като не е в изисквания електронен формат.
При нарушаване на изискванията за финансиране на предизборната кампания - например неподаване на банкова сметка, неподаване на отчет, неспазване на забраните за финансиране на кампанията, на лицата, които представляват партията, коалицията или инициативния комитет, се налага глоба от 5000 до 10 000 лв.
Най-скъпа е била кампанията на ДПС,
според публикуваните отчети. 3 959 821 лева е размерът на извършените разходи от Движението. Сумата е набрана от членски внос – 1 242 000 лева, и държавна субсидия – 2 741 821 лева.
Разходите за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 1 827 579 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 2 132 242 лева. В отчета не са посочени разходи за командировки.
Общият размер на поетите задължения за получени стоки и /или услуги за предизборната кампания, неразплатени към датата на съставяне на отчета (10 юни 2013 г.) са в размер на 24 000 лева.
БСП е направила разходи за 2 910 089,38 лева за предизборната кампания,
а общият размер на финансирането на предизборната кампания е 3 230 749,94 лева. Набраните средства за финансиране на кампанията са 3 019 475,24 лева. Собствените средства на политическите партии, участващи в коалицията, са 2 865 613,72 лева. Размерът на получените дарения е 77 885 лева. Средствата на кандидати, издигнати от коалицията, са 75 976,52 лева.
Направените разходи за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 178 816,79 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 2 630 655,73 лева.
Разходите за командировки и други са на стойност 53 509,58 лева. Общият размер на поетите задължения за получени стоки и /или услуги за предизборната кампания, неразплатени към датата на съставяне на отчета (10 юни 2013 г.) е на стойност 320 660,56 лева.
1 956 867,85 лева е общият размер на извършените разходи от партия ГЕРБ
за предизборната кампания за парламентарните избори на 12 май, става ясно от отчета на партията. Собствените средства на партията, получени от държавна субсидия, са 1 956 867,85 лева. На същата стойност са и извършените разходи по време на предизборната кампания.
Разходите за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 19 859,73 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 1 844 169,47 лева. Разходите за командировки и други са на стойност 51 277,27 лева.
584 430 лева е размерът на извършените от партия "Атака" разходи за предизборната кампания,
на същата стойност са и набраните средства за финансиране на кампанията. Собствените средства на политическата партия са в размер на 584 430 лева, от които 584 040 лева – държавна субсидия и 390 лева от стопанска дейност.
Разходите за материали в това число, канцеларски материали, гориво и други са на стойност 26 865 лева. Разходите за външни услуги, които включват медийни услуги, социологически проучвания, консултантски услуги, разходи за флайери, диплянки, брошури и други, както и разходи за масови прояви, наеми за помещения и други са на стойност 503 694 лева. Разходите за командировки и други са в размер на 53 871 лева.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!