AVON започна благотворителна кампания "Говори открито срещу домашното насилие”. Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която се стреми да шокира и привлече внимание към проблема.
Посланието на кампанията „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!” призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях.
Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на „Говори открито“ – „Алианс за защита срещу домашното насилие”.
Новият благотворителен продукт – обици „Нови възможности за жените“, са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански.
Посланикът на кампанията тази година – Деси Бакърджиева – засне специална фото сесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата й роля на жертва в рамките на „Говори открито срещу домашното насилие” цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.
"Действителността е шокираща и ако трябва и ние да бъдем шокиращи, за да я променим – готови сме да го направим. Време е всички да си сложим обица на ухото и да разберем, че само с обединени сили можем да сложим край на домашното насилие. Обществото трябва да се обедини срещу проблема и да работи дългосрочно и последователно за разрешаването му. Тази година всички набрани средства ще бъдат дарени на кризисен център за жени и деца, пострадали от домашно насилие в Димитровград“, коментира Деница Желязкова, мениджър PR и реклама на AVON за регион Балкани.
Председателят на Алианса Геновева Тишева сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага – тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз – или 33% от жените над 15-годишна възраст. В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ.
От друга страна 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие - физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца - все тенденции, проявили се от миналата година насам.
Като част от кампанията в средата на юли на Facebook страницата на AVON България ще стартира и дигитална апликация. С нея AVON призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.
100% от приходите от продажби на благотворителни продукти от синята серия на AVON ще отидат във фонд, с който компанията подпомага центрове на „Алианс за защита срещу домашното насилие”. От 2011 г. досега с финансовата помощ на AVON са осигурени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!