Г ражданската ни авиация остава без пилоти.
За това алармира Асоциацията на българските авиокомпании (АБА), която ще постави проблема за решаване на кръгла маса, съобщава в. "Стандарт".
В събитието, което се организира съвместно с Форума за балкански транспорт и инфраструктура, ще участват представители на министерствата на транспорта и на образованието, депутати от парламентарната комисия по транспорт и др.
През следващите пет години в пенсия ще излязат 57 пилоти, а по медицински причини средногодишно ще отпадат по четирима летци, пише в анализ на АБА.
Затова към 2017 г. ще се почувства рязък недостиг на авиатори. У нас са регистрирани 68 тежки самолета, пише "Стандарт".
Ако броят им не се промени, според анализа на АБА до 2019 г. авиокомпаниите ще имат нужда от 80 нови пилоти. За да се реши проблемът, годишно трябва да се обучават по 20 авиатори. Тъй като обучението трае три години, то трябва да започне още през септември 2014 г., смятат от АБА.
Основният проблем е кой ще плаща подготовката. Общата сума за подготовката на един пилот е 40-45 хил. евро, като най-скъпо е летателната за професионален пилот CPL(А) и транспортен пилот ATPL(А). От АБА настояват държавата да поеме 50% от финансирането на обучението, а за останалите 50% да се осигурят за курсистите облекчени кредити.
За обучението 20 пилоти годишно ще са необходими 400 хил. евро държавно дофинансиране, твърдят от АБА.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!