Година след като съдът отмени цялата "Синя зона" в София, незаконни се оказаха и събираните от "Паркинги и гаражи" такси за поставянето на скоби на автомобилите и вдигането с паяк. Цените, плащани от шофьорите за двете санкции, не са одобрени от Столичния общински съвет и от четири години се събират в разрез с правилата, пише в. "Сега".
Проблемът е възникнал с новата наредба за организация на движението в столицата от 2005 г. Според документа сумите трябва да се определят ежегодно с решение на СОС.
В същото време тарифите, по които работи "Паркинги и гаражи", са приемани през 1999 г. и не са минавали през общинския съвет. Те са били обсъждани само в тогавашната транспортна комисия.
Двайсет и девет лева на кола събира от 1999 г. "Паркинги и гаражи" за принудителното преместване. За скобите цената е 9.90 лв. Миналата година от фирмата настояха тарифите да се актуализират и представиха сметки, че реалните стойности са съответно за паяк 76,46 лв., а скобата - 15,96 лв., но до решение на СОС не се стигна.
И от общината, и от "Паркинги и гаражи" признали пред "Сега", че сумите наистина не са потвърдени. В това обаче нямало никакъв проблем.
Достатъчно е, че цените са минали през един от органите на общинския съвет - транспортна комисия, разтълкувал директорът на "Паркинги и гаражи" Николай Александров.
Според зам.-кмета Александър Цветков пък нарушение на наредбата няма, защото тарифите са определяни през 1999 г., когато нормативната уредба била различна.
Това е абсурдно тълкуване, от него излиза, че общината стои над времето и промените в нормативната уредба, коментираха юристи.
В същото време станало ясно, че покрай липсата на контрол шефът на "Паркинги и гаражи" е въвеждал самоволно и други ценови регламенти. Незаконна глоба от 2,50 лв. за неплатено паркиране в "Синя зона" е събирала общинската фирма до март, дава пример "Сега".
Санкцията е била налагана за водачи, които са се върнали на мястото на паркиране до 30-ата минута след установяване на нарушението.
"Въведох този ред, за да е по-справедливо и да няма напрежение. Съгласувал съм я с бившия зам.-кмет по транспорта. След като настоявате хората да плащат повече, от 1 март съм отменил тази санкция", обяснил Николай Александров.
Това е поредният правен казус около "Синя зона". Без отговор продължава да стои и големият въпрос има ли право "Паркинги и гаражи" да печели от стопанисването на публична общинска собственост и не е ли редно тази дейност да е обект на концесия.
Експерти припомнят, че управлението на "Синя зона" е възложена на фирмата през 2002 г. само временно до провеждането на конкурси.