Децата ви могат да учат история чрез "Музейно приключение"
Източник: netinfo
11

73,5%  от бългаpските деца искат нови експозиции в Националния истоpически музей (НИМ), 72,7%   пожелават в музеите да се включат 3D анимации и представления, 69,4% имат желание да се включат в тематични работилници, а 53, 5% - да участват в образователни исторически сцени и възстановки. Това разказа в интервю за Севделина Николова от Vesti.bg Мадлен Янева от отдел "Връзки с обществеността" на НИМ.

Националният исторически музей в момента провежда благотворителна кампания  за набирането на финансови средства, предназначени за създаването на детски музейно-образователен център, предназначен за работа с деца, ученици и семейна публика с деца.

- Какви цели си поставяте с този център?

- В бъдещия център ще може да осъществим изцяло програмата "Музейно приключение", по която работим и в момента. Целта на занятията е ученето да се превърне в преживяване, състоящо се в поредица от позитивни емоции и нови открития. Включени са различни модули по определени теми, които могат да се адаптират в зависимост от възрастта на участниците, сезоните през които те се провеждат, да се обогатяват и разширяват.

- С кого работите по този проект?

- Той се осъществява в сътрудничество с Фондация "Помощ за благотворителността в България", с творческата и идейна подкрепа  на  рекламна агенция Saatchi & Saatchi, и финансовото съдействие на Фондация "Америка за България".

- Какви подходи ще търсите, за да научат децата повече за историята ни?

- Ще се използват анимация, образователни, ролеви и спортни игри, активности, свързани с областта на историята, археологията, реставрацията, етнологията и екологията. Програмата е разработена в полза на децата и е съобразена  с насоките, залегнали в Националната стратегия за развитие на детето 2008-2018 г. за създаване на програми, помагащи им да развият взаимоотношения на доверие и сътрудничество, умения за общуване, социални компетентности и ангажираност.

- Как гледат самите деца на начинанието ви?

- Ние зачитаме мнението на подрастващите и се съобразяваме с желанията и нагласите им. С цел улеснение на комуникацията между музея и младите хора проведохме  "Маркетингово  проучване и оценка на взаимодействието между музеите, училището и младите потребители", финасирано от НФ „Култура", програма "Публики. За нас беше много важно да разберем какво учениците искат да видят в музеите, какви очакванията имат и с какви дейности да се занимават, за да може да адаптираме програмите си спрямо техните желания. Бяха анкетирани 490 ученици от 16 столични училища на възраст между 5-ти и 8-ми клас.

- Какво се оказа, че искат учениците?

- В отговор на различните въпроси 73,5%  от анкетираните деца посочват, че искат нови експозиции, 72,7% пожелават в музеите да се включат 3D анимации и представления, 69,4% имат желание да се включат в тематични работилници, а 53,5% - да участват в образователни исторически сцени и възстановки.

Нашето "Музейно приключение" е изцяло съобразено с насоките от проведеното изследване. Програмата е замислена да действа като целогодишна  интердисциплинарна и мултифункционална образователна програма с възможности за непрекъснато надграждане.

- Върху какви исторически събития ще акцентирате?

- Обхванали сме най-значимите национални празници и герои, исторически събития, обреди, обичаи и традиции. Пред децата те се представят чрез интерактивни и логически игри, приложни занимания и изненади. За пълноценно използване на музейното парково пространство и като допълнителна програма имаме разработена и природонаучна част,  свързана с досега на децата с природата, с опознаването на нейната красота, с възпитанието на уважение и грижа към нея, с повишаването на екологичната култура.

- Как ще повлияе на самите деца вашата инициатива?

- Програмата повишава и физическата активност на децата, като намалява времето,  прекарано пред екрана на телевизора и компютъра, чрез открити игри в парка усилва връзката им с природата и увеличава здравословните им възможности, развива нови умения и начини на работа в екип и взаимопомощ, намалява стреса, отчуждението и агресията, развива усещане за принадлежност към групата и собствена значимост.

- Как върви кампанията по набиране на средства?

- Тя вече е във втората си фаза. След опаковането  на паметниците ни подкрепиха много граждани, фирми и организации, а събраните средства са вече 18 хил. лв., т.е. точно половината от необходимата сума за адаптирането на помещението, в които участниците се  надяваме да се чувстват комфортно. Въпреки противоречивите реакции ние реализирахме основната си цел: да провокираме обществена дискусия, доколко познаваме историята си, как се интерпретират важни факти и събития от нея, а и обществеността да разбере за намеренията ни относно изграждането на центъра.

Кампанията  продължава с отправянето на най-важното послание: "Фактите се забравят, но преживяванията се помнят". Силно се надяваме до 25 март - Благовещение, да успеем с адаптацията на помещенията и открием центъра, за да може час по-скоро да „се потопим и усетим" историята.

- Ние сме онлайн медия. Къде нашите читатели могат да научат повече за вас и как могат да подкрепят кампанията?

- Повече информация за музейно-образователната програма и детския център може да намерите на неговата страница http://www.detskicentarnim.com/

Всеки желаещ да подкрепи кампанията, може да го направи чрез SMS на номер 17 777 с текст DMS NIM на стойност 1 лв.или направите дарение по банков път на сметка:

IBAN: BG34 UNCR 7630 3100 1130 32, BIC: UNCRBGSF при УниКредит Булбанк,клон „Калоян", Национален исторически музей.

 

 

Коментари 11
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Домашен любимец без алергии? Възможно е</p>

Домашен любимец без алергии? Възможно е

Любопитно Преди 24 минути

Ето няколко идеи за хора с алергии, които мечтаят за животинче вкъщи

Димитър Манолов

Димитър Манолов: Неизбежно е токът за битa да поскъпне

България Преди 2 часа

"КЕВР може да бъде принуден да вдигне цената на електроенергията още през януари", подчерта Димитър Манолов

Иван Маджаров

Д-р Иван Маджаров е преизбран за председател на Българския лекарски съюз

България Преди 4 часа

Д-р Маджаров застава начело на съсловната организация с подкрепата на 324 гласа

<p>Петков и&nbsp;Василев обявиха кога&nbsp;ще представят политическия си проект</p>

Ето кога Кирил Петков и Асен Василев ще представят новия си политически проект

България Преди 6 часа

Преди дни Петков коментира, че няма време за регистриране на политическа партия и за това двамата ще "търсят партньори"

Малтретирана и осиновена, но сбъднала мечтата си

Малтретирана и осиновена, но сбъднала мечтата си

Любопитно Преди 7 часа

Бела Порч – от TikTok до музикалната сцена

Борисов: Кандидатът ни за президент е ясен. Познавате го

Борисов: Кандидатът ни за президент е ясен. Познавате го

България Преди 8 часа

Лидерът на ГЕРБ посети праисторическия солодобивен и градски център Провадия-Солницата

Учени разгадаха формулата на творческия успех

Учени разгадаха формулата на творческия успех

Любопитно Преди 8 часа

За целта те анализирали с алгоритми произведенията на десетки творци

Снимка: iStock

От днес преброителите от НСИ тръгнаха по домовете

България Преди 9 часа

Те ще минават между 8.00 и 20.00 часа всеки ден, включително в събота, неделя и празничните дни

<p>17 снимки, които промениха света ни</p>

17 снимки, които промениха света ни

Любопитно Преди 10 часа

Всеки усеща силата на тази снимка, дори и малцина да знаят историята на кадъра.

Цените на храните и тока летят нагоре, малкият бизнес е заплашен от фалит

Цените на храните и тока летят нагоре, малкият бизнес е заплашен от фалит

България Преди 10 часа

Стойността на стоките у нас стремглаво расте

<p>Кристалина Георгиева: Нека ви го кажа съвсем просто. Това не е истина</p>

Кристалина Георгиева отрече да е оказвала натиск за доклад на Световната банка за Китай

Свят Преди 12 часа

Нито в този случай, нито преди или след това не съм оказвала натиск на служители да манипулират данни, каза изпълнителният директор на МВФ

Това е архитектурата на Volvo XC40 Recharge с литиево-йонна батерия.

Ford и BMW ще започват тестове с твърдотелни батерии

Технологии Преди 12 часа

Батериите с твърд електролит се смятат за Светия Граал, а от началото на 2022 г. двете компании ще започнат тестове на нова твърдотелна батерия.

Защо мъжете харесват мисионерската поза

Защо мъжете харесват мисионерската поза

Любопитно Преди 12 часа

Тази поза си остава най-популярната

Осъдиха американски милионер за убийство от преди 20 години

Осъдиха американски милионер за убийство от преди 20 години

Свят Преди 12 часа

Робърт Дърст е заплашен от присъда доживотен затвор без право на помилване