Децата ви могат да учат история чрез "Музейно приключение"
Източник: netinfo

73,5%  от бългаpските деца искат нови експозиции в Националния истоpически музей (НИМ), 72,7%   пожелават в музеите да се включат 3D анимации и представления, 69,4% имат желание да се включат в тематични работилници, а 53, 5% - да участват в образователни исторически сцени и възстановки. Това разказа в интервю за Севделина Николова от Vesti.bg Мадлен Янева от отдел "Връзки с обществеността" на НИМ.

Националният исторически музей в момента провежда благотворителна кампания  за набирането на финансови средства, предназначени за създаването на детски музейно-образователен център, предназначен за работа с деца, ученици и семейна публика с деца.

- Какви цели си поставяте с този център?

- В бъдещия център ще може да осъществим изцяло програмата "Музейно приключение", по която работим и в момента. Целта на занятията е ученето да се превърне в преживяване, състоящо се в поредица от позитивни емоции и нови открития. Включени са различни модули по определени теми, които могат да се адаптират в зависимост от възрастта на участниците, сезоните през които те се провеждат, да се обогатяват и разширяват.

- С кого работите по този проект?

- Той се осъществява в сътрудничество с Фондация "Помощ за благотворителността в България", с творческата и идейна подкрепа  на  рекламна агенция Saatchi & Saatchi, и финансовото съдействие на Фондация "Америка за България".

- Какви подходи ще търсите, за да научат децата повече за историята ни?

- Ще се използват анимация, образователни, ролеви и спортни игри, активности, свързани с областта на историята, археологията, реставрацията, етнологията и екологията. Програмата е разработена в полза на децата и е съобразена  с насоките, залегнали в Националната стратегия за развитие на детето 2008-2018 г. за създаване на програми, помагащи им да развият взаимоотношения на доверие и сътрудничество, умения за общуване, социални компетентности и ангажираност.

- Как гледат самите деца на начинанието ви?

- Ние зачитаме мнението на подрастващите и се съобразяваме с желанията и нагласите им. С цел улеснение на комуникацията между музея и младите хора проведохме  "Маркетингово  проучване и оценка на взаимодействието между музеите, училището и младите потребители", финасирано от НФ „Култура", програма "Публики. За нас беше много важно да разберем какво учениците искат да видят в музеите, какви очакванията имат и с какви дейности да се занимават, за да може да адаптираме програмите си спрямо техните желания. Бяха анкетирани 490 ученици от 16 столични училища на възраст между 5-ти и 8-ми клас.

- Какво се оказа, че искат учениците?

- В отговор на различните въпроси 73,5%  от анкетираните деца посочват, че искат нови експозиции, 72,7% пожелават в музеите да се включат 3D анимации и представления, 69,4% имат желание да се включат в тематични работилници, а 53,5% - да участват в образователни исторически сцени и възстановки.

Нашето "Музейно приключение" е изцяло съобразено с насоките от проведеното изследване. Програмата е замислена да действа като целогодишна  интердисциплинарна и мултифункционална образователна програма с възможности за непрекъснато надграждане.

- Върху какви исторически събития ще акцентирате?

- Обхванали сме най-значимите национални празници и герои, исторически събития, обреди, обичаи и традиции. Пред децата те се представят чрез интерактивни и логически игри, приложни занимания и изненади. За пълноценно използване на музейното парково пространство и като допълнителна програма имаме разработена и природонаучна част,  свързана с досега на децата с природата, с опознаването на нейната красота, с възпитанието на уважение и грижа към нея, с повишаването на екологичната култура.

- Как ще повлияе на самите деца вашата инициатива?

- Програмата повишава и физическата активност на децата, като намалява времето,  прекарано пред екрана на телевизора и компютъра, чрез открити игри в парка усилва връзката им с природата и увеличава здравословните им възможности, развива нови умения и начини на работа в екип и взаимопомощ, намалява стреса, отчуждението и агресията, развива усещане за принадлежност към групата и собствена значимост.

- Как върви кампанията по набиране на средства?

- Тя вече е във втората си фаза. След опаковането  на паметниците ни подкрепиха много граждани, фирми и организации, а събраните средства са вече 18 хил. лв., т.е. точно половината от необходимата сума за адаптирането на помещението, в които участниците се  надяваме да се чувстват комфортно. Въпреки противоречивите реакции ние реализирахме основната си цел: да провокираме обществена дискусия, доколко познаваме историята си, как се интерпретират важни факти и събития от нея, а и обществеността да разбере за намеренията ни относно изграждането на центъра.

Кампанията  продължава с отправянето на най-важното послание: "Фактите се забравят, но преживяванията се помнят". Силно се надяваме до 25 март - Благовещение, да успеем с адаптацията на помещенията и открием центъра, за да може час по-скоро да „се потопим и усетим" историята.

- Ние сме онлайн медия. Къде нашите читатели могат да научат повече за вас и как могат да подкрепят кампанията?

- Повече информация за музейно-образователната програма и детския център може да намерите на неговата страница http://www.detskicentarnim.com/

Всеки желаещ да подкрепи кампанията, може да го направи чрез SMS на номер 17 777 с текст DMS NIM на стойност 1 лв.или направите дарение по банков път на сметка:

IBAN: BG34 UNCR 7630 3100 1130 32, BIC: UNCRBGSF при УниКредит Булбанк,клон „Калоян", Национален исторически музей.

 

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зимна буря удари Швеция: Мъж загина, 40 000 домакинства са без ток

Зимна буря удари Швеция: Мъж загина, 40 000 домакинства са без ток

Свят Преди 9 часа

Студеното време също така е причинило широко разпространени транспортни проблеми

Зеленски пристигна в Канада

Зеленски пристигна в Канада

Свят Преди 9 часа

Украинският президент ще се срещне с министър-председателя на страната Марк Карни

„Той няма да говори за Доли“ – тайната любов на звездата, която остана далеч от прожекторите

„Той няма да говори за Доли“ – тайната любов на звездата, която остана далеч от прожекторите

Любопитно Преди 12 часа

Доли Партън, израснала в бедност и самота, намира любов в лицето на Карл Дийн – мъж, далеч от блясъка на шоубизнеса, с когото изгражда необичаен, но устойчив брак, докато тя превръща таланта си в световна слава и наследство

Земетресение от 7 по Рихтер разтърси Тайван

Земетресение от 7 по Рихтер разтърси Тайван

Свят Преди 12 часа

Към момента няма информация за пострадали или разрушения и не е обявена заплаха от цунами

„Хотелът на обречеността“ в Пхенян планира да отвори врати след 4 десетилетия

„Хотелът на обречеността“ в Пхенян планира да отвори врати след 4 десетилетия

Любопитно Преди 13 часа

Хотел „Рюгьонг“ в Пхенян е най-високата сграда в Северна Корея – 150 етажа и 330 метра височина, а пирамидалната му форма е позната на целия свят като символ на незавършените амбиции на страната

Столична община удължи договорите за чистота в девет района

Столична община удължи договорите за чистота в девет района

България Преди 13 часа

"Поредният заявен „апокалипсис“ се отлага", написа кметът на София във Facebook

Изненадващи факти за Коледа, които ще променят представата ви за празника

Изненадващи факти за Коледа, които ще променят представата ви за празника

Любопитно Преди 14 часа

Коледа крие много изненади: от езическите корени на елхата и имела, през забраната ѝ в Англия и месните пайове с кайма, до факта, че Дядо Коледа не е червен заради Coca-Cola, а Jingle Bells не е коледна песен и звучи от космоса

Тайната на Бари: Къде е погребан истинският Дядо Коледа

Тайната на Бари: Къде е погребан истинският Дядо Коледа

Любопитно Преди 14 часа

Град Бари претендира, че останките на брадатия старец са били погребани под църквата, която носи неговото име

Смяна на личен лекар през декември – НЗОК разяснява процедурите и здравните ни права

Смяна на личен лекар през декември – НЗОК разяснява процедурите и здравните ни права

България Преди 14 часа

Експерт от НЗОК разяснява за смяната на личен лекар, направленията и таксите

Исторически рекорди за златото – какво следва през 2026 г.?

Исторически рекорди за златото – какво следва през 2026 г.?

Свят Преди 14 часа

Цената на благородния метал се повиши с повече от две трети и общо 52 пъти обнови историческия си максимум, като стойността за първи път надхвърли границата от 4500 долара

Швейцария не може да се отбранява сама, предупреди ген. Зюсли

Швейцария не може да се отбранява сама, предупреди ген. Зюсли

Свят Преди 14 часа

Началникът на националните въоръжени сили на Швейцария заяви, че страната е готова за нападения срещу критичната си инфраструктура и за кибератаки

Русия удължи забраната за износ на бензин и дизел до 2026 г.

Русия удължи забраната за износ на бензин и дизел до 2026 г.

Свят Преди 14 часа

Временната забрана за износ на автомобилен бензин извън страната се удължава до 28 февруари 2026 г. включително

Боровец откри зимния сезон със светлинно и факелно шоу (СНИМКИ)

Боровец откри зимния сезон със светлинно и факелно шоу (СНИМКИ)

България Преди 15 часа

Тази година цената на дневната карта за възрастни е около 105 лева, младежката - 85, а детската - около 63

Почина Деян Кюранов – емблема на гражданското общество

Почина Деян Кюранов – емблема на гражданското общество

България Преди 15 часа

Деян Кюранов беше съосновател на Екогласност“ и СДС