Още по темата

Малки подобрения в хранителния режим, свързани с по-голяма консумация на плодове, зеленчуци и риба, могат значително да увеличат продължителността на живота, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Става въпрос за първото изследване, което показва, че здравословното хранене в разстояние на най-малко 12 години значително намалява риска от смърт вследствие на сърдечносъдови болести, отбелязаха учени от Харвардския университет. Те изследвали връзката между промените в храненето на близо 74 000 възрастни през периода 1986-1998 г. и риска от смърт за тях през следващия 12-годишен период - 1998 - 2010 г.

Участниците били интервюирани за хранителния им режим на всеки 4 години, както и за начина им на живот и здравословното им състояние на всеки две години. Резултатите показали, че подобренията в хранителния режим за 12-годишен период водят до намаляване на риска от смърт за следващите 12 години.

Ето защо да ядете по 2 яйца на ден

Какво става с мозъка, когато спрем захарта

Белите храни, които са вредни за здравето ни

"Резултатите хвърлят светлина върху продължителния благотворен ефект за здравето в резултат на подобреното качество на хранителния режим - заяви ръководителят на изследването проф. Франк Хю от университета. - Хранителните навици могат да се възприемат в зависимост от кулинарните и културни предпочитания на всеки индивид, както и в зависимост от здравословното му състояние."

За подобряване на хранителния режим допринасят най-много зърнените храни, плодовете, зеленчуците, рибата или омега-3 мастните киселини.

Източник: ThinkStock/Guliver

Във видеото горе вижте една чудесна рецепта за свежа салата с фусили и зеленчуци, която ще допринесе за здравето и тонуса ви

20-процентното подобряване на хранителния режим, което може да се изрази в заменяне на порция червено месо или колбаси с ядки или зеленчуци, е свързано с 8-17-процентно намаляване на риска от смърт.

Влошеното качество на хранителния режим обаче води до увеличаване на риска от смърт с 6-12 процента за същия период. Сред участниците, които по-дълго се придържали към здравословно хранене, намаляването на риска от смърт поради всякакви причини е 9-14-процентно.

Резултатите от изследването са публикувани в New England Journal of Medicine.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.