Готови? Старт! Как да свалим килограми след празниците
Източник: Thinkstock/Guliver
5

„Този път наистина ще вляза във форма“. Тези думи сигурно ви се струват доста познати. Лесно е човек да прави големи обещания в началото на новата година. Колко обаче са тези, които успяват да спазят думата си и започват наистина да водят по-здравословен начин на живот – с повече полезни храни, повече спорт и повече вода? Не са толкова много, пише сайтът „Хелт“.

Авторите на статията представят пътеводител за спазване на новогодишните обещания. Според тях съветите ще увеличат волята ни и ще ни помогнат да се отървем от излишните килограми.  

„Привет, аз съм твоята кухня. Помниш ли ме?“

Просто правило – колкото по-често хапваме у дома, толкова по-добре ще изглеждаме, пише „Хелт“. Проучване на хранителните навици на повече от 12 000 души, публикувано през юли миналата година, показва, че хората, които се хранят в ресторанти и заведения за бързо хранене, консумират средно по 200 калории повече дневно, отколкото тези, които са предпочели да похапнат у дома.

„Вечерята в ресторант трябва да е изключение, а не норма“, казва д-р Лиса Пауъл – професор по здравна политика в университета в Илинойс, Чикаго.

Оставете телефона, когато се храните

Проучвания показват, че отвличането на вниманието по време на хранене може да провали диетата ви.

„Взимаме около 200 хранителни решения дневно, а не обръщаме внимание на повечето от тях“, казва професор Брайън Уансник.
Според него именно технологичните ни „приятели“ – като таблети и телефони, са най-големите вредители по време на ядене.

Заложете на закуската

„Жените имат нужда от 30 до 35 грама фибри дневно, но повечето не си набавят дори половината от това количество“, казва Рейчъл Белър – автор на книгата Eat to Lose, Eat to Win.

Според нея закуската е най-доброто време за набавянето на фибри.

„Това ще ви направи по-сити, помага за регулиране на нивата на кръвната захар и може да се отървете от повече калории“, твърди Белър.

Подбирайте храните

Когато става дума за сваляне на килограми, първоначалната ви мисъл е да се откажете от всички „вредни“ храни. Авторите на статията обаче ви съветват да зачеркнете тази идея от новогодишния си списък.

„Опитите за намаляване или пълно отказване от някои храни кара хората да се чувстват ограничени – все едно са в „диетичен“ затвор“, смята специалистът по хранене Синтия Сас.

„По-позитивна стратегия е да обмислим какво да добавим в ежедневното си меню – или с какво да заменим някоя вредна храна“, съветва още Сас.

„Мислете за повече протеини – нетлъсто месо, яйца – пълнозърнести храни, ядки и семена. Поставете си за цел бавно да избутате нездравословните храни от менюто си“, казва Сас.

Източник: Thinkstock/Guliver

Направете разместване в хладилника

„Отделенията за плодове и зеленчуци в хладилниците може да са предназначени, за да удължат живота на продуктите, но в повечето случаи те си остават там и се развалят“, смятат специалистите.

„Ако преместите тези продукти на по-видимо място в хладилника, ще ядете три пъти повече от тях“, показват проучванията, цитирани от „Хелт“.

Запомнете – количеството има значение

Ако имате чувството, че приемате само диетични и здравословни храни, но не успявате да се разделите с излишните килограми, помислете за количеството, което консумирате.

Проучванията показват, че човек подценява с около 20% количеството храна, което приема дневно.

Според Синтия Сас протеинът във всяко ядене например трябва да е с размера на вашия смартфон.

Специалистите съветват да си поръчваме двойна порция зеленчуци, когато се храним в заведение.

Нощта е за сън, а не за хранене

Проучвания сочат, че хората, които си лягат по-късно и спят до по-късно, консумират около 250 калории повече и имат по-висок индекс на телесната маса (ИТМ), отколкото другите, които си лягат и стават по-рано.

„Когато консумирате калории през нощта, тялото ви няма нужда от тях, тъй като не сте активни. То изпраща излишните калории в мастни клетки“, обяснява диетологът Сас.

„За да помогна на пациентите си да не консумират храна след вечеря, обикновено ги питам каква е причината да похапват късно – скука, стрес или самота. После им давам задача да си водят дневник – как се чувстват, когато им се дояде нещо късно вечерта. Един от пациентите ми обясняваше, че яде, за да се освободи от стреса късно вечер. Сега замести храната със свирене на китара“, обяснява още Сас.

„Сърфирайте“ сред изкушенията

Най-лесният начин да се справим с изкушението е да го избегнем. Но какво да правим в случаите, в които е по-трудно да се контролираме – когато някой колега донесе домашни кексчета по време на среща например?

Специалистите съветват да си представим изкушението като голяма морска вълна, която се издига, но само след секунди се разбива и изчезва напълно на брега. Просто трябва да изчакаме, за да изчезне чувството.

Източник: Thinkstock/Guliver

Вижте още полезни съвети за хранене и тонус тук

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Режим на тока заради високите цени

Режим на тока заради високите цени

България Преди 13 минути

Поскъпването е тройно

Човек почина след сбиване в Бургас

Човек почина след сбиване в Бургас

България Преди 1 час

Полицията разследва причините за смъртта

Microsoft

Microsoft засече "унищожителен" вирус

Технологии Преди 3 часа

Той атакува компютърни системи в Украйна

Земетресение от 4,2 по Рихтер край Вранча

Земетресение от 4,2 по Рихтер край Вранча

Свят Преди 10 часа

Земният трус в Румъния е на дълбочина 124 километра

Франция одобри проектозакона за ваксинационните паспорти

Франция одобри проектозакона за ваксинационните паспорти

Теми в развитие Преди 11 часа

Новият закон изисква представянето на свидетелство за ваксинация за допускане в ресторанти, кафета, кина и влакове, пътуващи на големи разстояния

Клаудия Шифър на премиерата на филма The King"s Man

Клаудия Шифър: През 90-те невъзможното стана възможно

Любопитно Преди 11 часа

Според модела това десетилетие е било "вълнуващо" заради свободата да се експериментира

<p>COVID-19: Защо и напълно ваксинирани се заразяват&nbsp;</p>

COVID-19: Защо и напълно ваксинирани се заразяват или боледуват тежко

Теми в развитие Преди 15 часа

Изследване на американския Национален здравен институт търси отговор на тези въпроси

"Булгаргаз"

Булгаргаз: Ако гръцката газова връзка не заработи в срок, рискуваме санкции

България Преди 16 часа

Това трябва да стане най-късно на 1 юли 2022 г., казват от дружеството

Карл Нехамер

Задължителна ваксинация срещу COVID-19 в Австрия от 1 февруари

Теми в развитие Преди 17 часа

Днес австрийското правителство представи законопроекта за задължителна ваксинация срещу новия коронавирус

Храните за добро здраве и психика

Храните за добро здраве и психика

Любопитно Преди 17 часа

Всички знаем колко е важно да подбираме правилно храната, която приемаме

Земетресение в Гърция, усетено и в България

Земетресение в Гърция, усетено и в България

Свят Преди 17 часа

Епицентърът му е бил на 316 км от София

Кейт Мидълтън

Една херцогиня на 40 г.: Какво не знаете за Кейт Мидълтън

Любопитно Преди 18 часа

Вижте интересни факти за съпругата на принц Уилям, които може би не знаете

6 начина да изгорите калории извън фитнеса

6 начина да изгорите калории извън фитнеса

Любопитно Преди 19 часа

Вижте шест "мързеливи" начина да горите калории извън фитнеса

Джокович

Новак Джокович с първи думи след решението за депортация

Свят Преди 21 часа

"Разочарован съм от решението на съда", заяви Джокович

Протести срещу COVID ограниченията в редица градове в Европа

Протести срещу COVID ограниченията в редица градове в Европа

Теми в развитие Преди 22 часа

Протести имаше в градове във Франция, Нидерландия, Италия, Австрия и Германия