У чени откриха организъм, който има по-малко от 10 клетки, живее в мускулите на сьомгата и няма митохондрии.

Това звучи като научна фантастика, но изследователите казват, че наскоро са открили първото "животно", което няма нужда от кислород, за да живее.

Малък паразит, наречен Henneguya salminicola, е първото известно многоклетъчно животно, което може да оцелее без кислород.

Това става ясно от проучване, публикувано във вторник в списанието Proceedings of the National Academy of Sciences. Авторите са изследователи от университета в Тел Авив.

H. salminicola е животно с "устройство", близо до това на медузите и коралите. То живее в мускулната тъкан на сьомгата и "краде готови хранителни вещества", като по този начин не му се налага да консумира директно кислород, за да произвежда енергия.

Този организъм образува малки бели кисти в мускулите на сьомгата. Това вероятно не вреди на рибата и не може да зарази хората, казаха учените.

Изследователите стигнали случайно до откритието, докато работили по генома "Henneguya". По време на работата си учените останали изненадани да открият, че при H. Salminicola липсват митохондриални гени, които всъщност преобразуват храната в енергия.

"Едно такова създание поражда повече въпроси, отколкото отговори. Не знаем със сигурност на какво разчита паразитът вместо кислород, но той абсорбира молекули от своя гостоприемник, които вече са произвели енергия", коментира за CNN Стивън Аткинсън, старши научен сътрудник в отдела по микробиология в Държавния университет в Орегон.

Освен това Аткинсън и неговият екип не смятат, че това е единственото животно, което съществува без кислород.

Очаква се да бъдат открити още много животински видове, които могат да оцелеят без кислород, като вероятно режимите им на съществуване ще са дори по-странни от този.

(Още интересни видеа от Vbox7 вижте и в канала Watch This.)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Бебе с коронавирус почина в САЩ