Учени откриха защо някои прилепи пият кръв
Източник: Thinkstock/Guliver

С ред прилепите има уникален вид, който се храни само с кръв. Те са известни като прилепи-вампири. Учени от университета на Копенхаген смятат, че са открили доста улики защо тези прилепи се хранят с кръв, съобщава БиБиСи.

Учени откриха птици, които еволюират в нов вид

Първите птици са се появили преди 120 млн. години

Накратко, става дума за комбинация от специфични микроби в стомасите на тези прилепи и гени. Учените са открили над 280 вида бактерии в стомасите на прилепите-вампири, които биха накарали повечето други бозайници да се чувстват доста зле.

Откриха фосил от 10-метров динозавър в Египет

Ерата на динозаврите започнала заради вулкани

Тези прилепи обаче се справят с това благодарение на гените си. "Информацията показва, че има близка еволюционна връзка между микробите в стомаха и генома на прилепа-вампир", коментира Мари Зепеда Мендоза, автор на проучването.

Кръвта съдържа 93% протеини, 1% въглехидрати и малко витамини. Освен това може да е носител на множество заболявания. Благодарение на гените си, прилепите-вампири са се адаптирали изцяло към изхранване с кръв. Те са развили остри зъби за пробиване на артерии, бъбреците им са се адаптирали към високото количество на протеина.

Прилепът-вампир може да изпие количество кръв равно на собственото си тегло за един ден. Според учените микроогранизмите в стомасите им най-вероятно също са се развили паралелно с прилепите-вампири и им помагат за обработката на храната, метаболизма и дори подсилват имунната система и защитават от вируси.

Учени откриха, че предците на динозаврите били близки до крокодилите

Няколко безобидни създания като от ада

Проучването показва, че една от основните причини за успешното адаптиране на прилепите-вампири е тяхната ДНК. Тя е сходна с тази на останалите прилепи, но има повече гени, които променят позицията на целия геном. Именно това е най-вероятната причина за еволюцията на прилепите-вампири в тази посока и в комбинация с микробите в стомаха, те успешно са се адаптирали към изцяло кръвна диета.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

<p>Баща опита да убие 7-годишното си дете</p>