Google и Facebook следят еротиката, която гледате
Източник: iStock/Getty Images
7

Facebook, Google и Oracle следят активността на потребителите в интернет, включително и еротичните сайтове, които посещават и клиповете, които гледат. Това твърди ново проучване на Microsoft, направено заедно с университетите на Пенсилвания и "Карнеги Мелън", цитирано от в. The New York Times.

Защо 5 млрд. долара глоба за Facebook не са достатъчни

Хакери вече започнаха измами с криптовалутата на Facebook

Проучването е обхванало 22 484 сайта за еротично съдържание. Анализирани са какви тракери използват те, за да следят активността на потребителите и към кои трети лица се предават тези данни.

Общо 93% от тестваните сайтове действително предават данни на трети лица. Google има свои тракери на 74% от сайтовете, Oracle - на 24%, а Facebook - на 10%. Едва 17% от сайтовете криптират връзката, което прави останалите много лесни мишени за хакерите.

Приложения събират данни дори след изрична забрана

Хиляди тракери постоянно следят потребителите на iOS

Според авторите на проучването дори сърфирането в тези сайтове, чрез "инкогнито" режима на браузъра не помага. Единствената разлика при използването на този режим е, че данните не се съхраняват в собствения компютър, но въпреки това се изпращат на трети лица.

Пред вестника Facebook коментира, че компанията е забранила на такива сайтове да използват нейните тракери за рекламни и бизнес цели. Пред онлайн изданието BusinessInsider Google коментира, че използването на реклами от мрежата на компанията е забранено в еротичните сайтове, както и подбор на реклами на базата на сексуалните интереси на потребителите като цяло. Компанията допълва, че не е позволено и предаването на каквато и да е информация, която може да доведе до идентифицирането на конкретен човек от Google.

Според авторите на анализа обаче, самият факт, че такава информация се събира, е притеснителен. "Фактът, че механизмът е толкова сходен с този в онлайн магазините, трябва да е сериозно предупреждение. Това не е като да избираш пуловер и неговата реклама после да те следва из сайтовете. Това е много по-специфично и изключително лично", коментира Елена Марис, част от екипа направил проучването.

Данните или парите - дилемата на дигиталния свят

Facebook обещава нови преживявания и приложения

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
<p>Тестваме върха в гамата на Volkswagen</p>
Ексклузивно

Тестваме върха в гамата на Volkswagen

Преди 1 час
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини