2

Facebook не продава данните на потребителите си. Това заяви основателят на компанията Марк Зукърбърг в дълъг свой коментар, който публикува на страниците на в. The Wall Street Journal.

Зукърбърг посвещава годината на дискусиите за бъдещето

Годината, в която ИТ гигантите бяха „напляскани“

Досега Зукърбърг коментираше темите, свързани с компанията му, най-вече от собствения си профил във Facebook. Този път обаче е решил да промени подхода си и да публикува коментара си в едно от големите бизнес издания.

Зукърбърг обяви, че е горд с постигнатото през годината

Организирана атака ли са скандалите около Facebook

Зукърбърг пише, че иска да обясни по-добре действията на Facebook и най-вече използването на реклами, за което често е обвинявана в неморални действия. "Вярвам, че всички трябва да имат глас и да имат възможност да се свързват помежду си. Ако искаме да обслужваме всички, то тогава ни трябва услуга, която да е достъпна до всички. Най-добрият начин да направим това е чрез безплатни услуги, което рекламите ни позволяват да направим", казва Зукърбърг.

Една от най-честите критики към Facebook е начинът, по който компанията подбира тези реклами и инфорамцията, която споделя за потребителите си с рекламодателите. Зукърбърг обяснява, че Facebook "трябва да разбира интересите на потребителите", но  казва още, че самите потребители имат свобода на управляват как техните данни се използват.

Как Apple загуби компания с размерите на Facebook

"На базата на това какви страници харесват хората, какво кликат, както и други сигнали, създаваме категории. Рекламодателите плащат, за да показват реклами в тези категории. Вие имате контрол над това каква информация използваме, за да ви показваме реклами и може да блокирате всеки рекламодател, който пожелаете, да не ви показва повече реклами", допълва Зукърбърг.

Той признава, че този работен модел е сложен и може да повдига допълнителни въпроси. Затова допълва: "Не продаваме данните на хората, въпреки че често пише това в медиите. Кликбейт (подвеждащите заглавия, бел.ред.) и другите боклуици може да увеличават взаимодействията на потребителите в краткосрочен план, но ещ е глупаво да го правим нарочно, защото не това искат хората", пише още шефът на Facebook.

Facebook призна, че ИТ гиганти са могли да четат и трият лични съобщения

Facebook споделил личните снимки на милиони хора с мобилни приложения

Зукърбърг казва, че компанията му не разпростравнява нарочно некачествено съдържание в социалната си мрежа. "Няма съмнение, че събираме някаква информация за рекламите, но тя обикновено е важна и за сигурността и работата на нашите услуги", пише той. Накрая Зукърбърг отново казва, че сегашният модел на Facebook носи ползи и трябва да продължи и да се подобри.

Като цяло Зукърбърг не кава нищо ново, но се опитва да обясни действията на Facebook малко по-добре. Той обръща повече внимание на предимствата на използвания модел в опит да върне доверието институции, инвеститори и потребители, което беше сериозно разклатено през миналата година.

Бил Гейтс: САЩ вече не са лидер в ядрената енергия

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@