Невъзможният (почти) избор между BMW M5 и M6 Кабриолет
Източник: BMW България
11

Един разказ за трудния избор

Не се оплаквам, тъй като не ми се налага да правя житейски избор между това дали да живея в България, избирайки по-комфортния вариант, или да избера по-сложния и труден (но уреден) живот в чужбина. Не, изборът съм го направил отдавна и в голяма степен той е бил обусловен от факта, че това, което правя, ми носи голямо удоволствие. Такъв беше и изборът ми сега: да избера два от общо осемте BMW M модела, които бяха подредени пред погледа ми в две стройни редици в средата на юни.

РАЗГЛЕДАЙТЕ СТРАХОТНАТА КОЛОНА ОТ BMW М АВТОМОБИЛИ

По принцип съм ранобуден, но в този ден цепя секундата на уречения час. На входа ме посрещат две прекрасни хостеси и още в този миг трябва да избирам: безкрайно зелените очи на едната или големите „очи“ на другата. Зеленото е любимият ми цвят, в същия брутално зелен цвят е и едната М-четворка отвън.

М3 и М4 бяха докоснати от всичко специално в гамата на BMW M GmbH: аксесоари M Performance и пакети Individual и Competition. Адска визия и допълнителни 19 к.с. до 450.
М3 и М4 бяха докоснати от всичко специално в гамата на BMW M GmbH: аксесоари M Performance и пакети Individual и Competition. Адска визия и допълнителни 19 к.с. до 450. Източник: BMW България

Трябва ли да съм разочарован? Не, аз съм сред щастливците

Не мога да преглътна факта, че ранобудните хищни хиени са се докопали първи до М3 и М4. Казвам думите, започващи с „М“ и завършващи с „му“, при което големите зелени очи ме поглеждат с недоумение, след което следва риторичен въпрос: „Защо, другите не ти ли харесват?“ Не го очаквах и почвам да пелтеча като засрамен третокласник пред черната дъска.

Почвам да гледам списъка като малко дете кутия с шоколадови бонбони. Освен въпросните М3 и М4, на мое разположение са М5, трите версии на М6 – Купе, Кабриолет и Гран Купе, а също Х5М и Х6М. От флотилията на BMW M Tour липсва М4 Кабриолет и М2, като последният го няма по една тривиална причина: баварците имат 15 000 поръчки за него и несмогват на интереса. X5M съм го карал, Гран Купето е много голямо, затова избирам ключовете за М5 и М6 Кабриолет.

Звукът през тези четири тръби е божествена ария за ушите ми.
Звукът през тези четири тръби е божествена ария за ушите ми. Източник: BMW България

Всичко започва преди 44 години…

През май 1972 г. се създава BMW Motorsport GmbH с 35 служители. След успеха на 3,0 CLS по пистите и нарастващото търсене на спортни автомобили, М започва да прави модели за своите клиенти и пътя. Първият такъв автомобил е М1, представен по време на Автомобилен салон Париж през 1978 г. Посоката на развитие се променя на следващата година, когато е представен М535i, който е спортно ориентирана версия на популярния баварски седан, а не типичен състезателен автомобил (като М1), приспособен за движение по пътищата. Именно М535i полага основните елементи на една традиция, която продължава да определя BMW M и до днес.

Източник: BMW България

Назад към корените зад волана на М5

Различните стресови ситуации (страх, опасност, големи физическо натоварване) предизвикват отделянето на адреналин в кръвта. Какво друго, ако не стресова ситуация, е наличието на 560 к.с. под десния ти крак?

Страхът от това, което може да се случи при рязкото натискане на педала на газта, опасността от следващата реакция, бруталния звук отзад, напрежението, с което държа волана... Това отприщва у мен редица емоции, които трудно могат да се опишат. Истината е, че автомобил за около 350 бона и 560 „коня“ може да предизвика главоболия за цял живот, но и такива изживявания, които да се запечатат в съзнанието ти за много дълго време.

Утопия на борда на Volvo S/V90

Бяла тишина зад волана на Opel Insignia

Причината е, че такъв автомобил отприщва страхотни емоции още от пръв поглед. С този невероятен син цвят изглежда зашеметяващо. Както и всички останали автомобили във впечатляващата колона, в която се движим през целия маршрут. Влади Кулев, страхотен пич, с който навремето правехме телевизионни предавания и различни тестове за Top Gear, от доста време е инструктор в BMW Driving Experience. Той е начело на колоната, като охлажда нажежените до червено страсти и желанието да правиш безрасъдни неща по пътищата.

Колоната М-ки през София беше впечатляваща гледка, а по световафирете бяхме като на фотосесия.
Колоната М-ки през София беше впечатляваща гледка, а по световафирете бяхме като на фотосесия. Източник: BMW България

Кулев е и човекът, който знае много неща от баварската „кухня“, а мозъкът му буквално е задръстен от информация за BMW. Включително такава, която изброява всичките над 20-ина цвята, в които са изпълнение автомобилите от BMW M Tour, минали през България на 18 и 19 юни.

В самото начало Кулев съобщава на цялата група, че машините предварително са настроени в два режима: първият е комфортен, докато втория – по-спортен. Забранено е изключването на всякакви асистиращи системи.

В Мюнхен пристигнал богат норвежец, търгуващ със сьомга. Поръчал си кожен салон от сьомга. И го получил, макар че трябвало да бъде решен проблемът с миризмата и изключително фината кожа на рибата. Но в BMW Individual няма неизпълними желания.
В Мюнхен пристигнал богат норвежец, търгуващ със сьомга. Поръчал си кожен салон от… сьомга. И го получил, макар че трябвало да бъде решен проблемът с миризмата и изключително фината кожа на рибата. Но в BMW Individual няма неизпълними желания. Източник: BMW България

Рогът на изобилието

Забранено е и изпреварването в колоната, нещо задължително, тъй като толкова мощност те кара да правиш неразумни неща. Не и този път. За мой голям късмет съм сам в М-петицата. Карам спокойно и се правя на непукист, докато на две кръстовища ме снимат. Естествено хората снимат колите.

Защото са впечатляващи. И отвън, и вътре. Всички автомобили бяха щедро оборудвани с опции от програмата BMW Individual. Преведено това означава ексклузивни външни лакови покрития, ръчно изработени кожени тапицерии и декоративни елементи. Моделите бяха накичени с BMW M Performance аксесоари, а М3 и М4 и с пакет Competition, който повишава мощността и добавя ексклузивно оборудване.

Тук е мястото да отбележа, че докато се наслаждавах на този разкош, поглеждах и към приборното табло, където в един момент успях да видя среден разход от 10,1 л/100 км. Впечатлих се също толкова, колкото и от дизайна.

Разлика в динамичните параметри на М5 и М6 Кабриолет няма (4,3 сек до 100 км/ч и средно 9,9 л/100 км), макар кабриото да е с цели 110 кг по-тежко от седана (2055 срещу 1945 кг).
Разлика в динамичните параметри на М5 и М6 Кабриолет няма (4,3 сек до 100 км/ч и средно 9,9 л/100 км), макар кабриото да е с цели 110 кг по-тежко от седана (2055 срещу 1945 кг). Източник: BMW България

Жега…

В буквален и преносен смисъл. Шоуто, когато натиснеш бутона за сгъване или отваряне на покрив, си заслужава. Чувството е малко неловко, тъй като абсолютно всички погледи се отправят към теб (ако до момента не са били), а ти започваш да се притесняваш от полярните мнения, които това може да предизвика.

Жегата обаче е непоносимо и не мога да си причиня шофиране със свален покрив. А и предпочитам кабриото с вдигнат покрив, тъй като той допълва издължения силует на автомобила и се получа една идеална автомобилна скулптура.

Сменили сме автомобилите в с. Чавдар, онова, което се дава като най-добрият пример за качествен кмет и качествено усвояване на евро пари. На живо изглежда още по-впечатляващо. Не по-малко впечатляващ е и вторият предварително настроен режим на автомобилите, при който спортното е извадено на преден план.

Източник: BMW България

Газ. Аудио системата не съм я включвал нито за момент през този ден, крещя си сам от кеф, но нещо ми липсва. Липсва ми бруталният рев на ауспуха, който ме караше да настръхвам в М5 всеки път, когато сгазех педала на газта. В М6 Кабриолет това удоволствие е тотално премахнато. Вярно, това е по-стилна кола, но нали е М! Искам си пак в М5, за да бумти в ушите ми този звук. Но не може. Затова се опитвам да взема всичко, което М6 Кабриолет ми предлага.

На Head-up дисплея гледам огромен оборотомер, който се стремя да държа над 5000 об./мин. Трансмисията е перфектна (като във всяко друго BMW), като в този случай тя е 7-степенна Drivelogic с двоен съединител. Използвам единствено планките върху волана за смяна на предавките, за да държа сетивата си в пълен екстаз.

Газ и спирачки. Това е. А керамичните спирачки са впечатляващи (опитайте се вие да пишете за BMW M без прилагателни и сравнения). А разходът вече е към 18 л/100 км. И бих казал, че е нормален предвид мощността, теглото и факта, че тази кола ми е дадена за малко, от която трябваше да извлека най-голямо удоволствие.

Ето защо проклинах факта, че не отидох по-рано. Този цвят, този М4...
Ето защо проклинах факта, че не отидох по-рано. Този цвят, този М4... Източник: BMW България

Имаше времена, когато автомобилите бяха малки и леки, а сега... Сега са големи, тежки и супер луксозни. И не, не се оплаквам. Аз не съм от хард кор феновете, които с носталгия коментират по форумите култовата Е36. За другите М предлага много лукс и разточителство, комбиниран умело с „Радостта от шофирането“. Радвах се на предоставеното ми от всичко по много: много коне, много пари, много кожа и алуминий, много рев от ауспусите и много разход. Накрая си избрах М5, но останах да мечтая за М2.

VW Passat Alltrack е като презокеански кораб

Бяла магия, добра поличба… или просто Suzuki Vitara S

Коментари 11
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Огненият ад в Сакар планина се разраства</p>

Огненият ад в Сакар планина се разраства

България Преди 1 час

Няма опасност за населението в района

Mercedes-Benz CLK GTR

Със стойността на ренесансова творба: CLK GTR е поскъпнал двойно за три години

Технологии Преди 2 часа

Този страхотен автомобил ще бъде продаден на търг, като цената му ще гони границата от $10 млн.

<p>Дуа Липа с нова визия и ново приключение&nbsp;</p>

Дуа Липа изненадва с новата си визия

Любопитно Преди 13 часа

Певицата се впуска в ново приключение, разберете какво

Нов пожар в Сакар планина

Нов пожар в Сакар планина

България Преди 13 часа

Горят над 2000 декара площ

Лекари: Четвърта вълна на COVID-19 още през август

Лекари: Четвърта вълна на COVID-19 още през август

Теми в развитие Преди 14 часа

Ръст на новите случаи на COVID-19 у нас

ЕС одобри "Модерна" за деца от 12 до 17 години

ЕС одобри "Модерна" за деца от 12 до 17 години

Теми в развитие Преди 16 часа

Това съобщиха от здравното министерство

МВнР предлага промени за гласуването в чужбина

МВнР предлага промени за гласуването в чужбина

България Преди 16 часа

Българските граждани в чужбина да гласуват по пощата с активна регистрация, предлага министърът на външните работи

Две седмици по-късно погребаха президента на Хаити Жовенел Моиз

Две седмици по-късно погребаха президента на Хаити Жовенел Моиз

Свят Преди 16 часа

Съобщения за изстрели и използване на сълзотворен газ пред мястото на погребалната церемония

Тържествена смяна на караула в замъка Уиндзор

Традицията се завръща: Тържествена смяна на караула в замъка Уиндзор

Теми в развитие Преди 17 часа

Очаква се традицията скоро да бъде възобновена и в Лондон

"Има такъв народ" разговаря с "Демократична България"

"Има такъв народ" разговаря с "Демократична България"

България Преди 17 часа

"Проведохме конструктивни разговори", заяви Тошко Йорданов

Разбиха международна група, превозвала нелегални мигранти

Разбиха международна група, превозвала нелегални мигранти

България Преди 18 часа

Задържани са общо 11 лица, пет от които от България

Планинско приключение с теснолинейката Септември-Добринище

Планинско приключение с теснолинейката Септември-Добринище

Любопитно Преди 18 часа

Лятото може да е зелено и освежаващо приключение в планината

Снимката е илюстративна

Студен фронт от Антарктика донесе сняг и студ в Южна Африка

Свят Преди 18 часа

В Южното полукълбо сега е зима и снеговалежите не са необичайни

Снимката е илюстративна

На 30 минути от София: Къщата, обитавана от духове и демони, която никой не иска

Любопитно Преди 18 часа

Легенди гласят, че дори двама майстори, наети преди години да я ремонтират, преспали в нея и сънували един и същи кошмар

Островите Сиес

6 уникални места в Европа, за които не сте чували

Любопитно Преди 19 часа

Красота, история и чар - много места в Европа отговарят на тези критерии. Ето няколко, за които вероятно не сте чували