BMW 540i xDrive гарантира взривоопасни емоции (тест драйв)
Източник: netinfo

Н яма да изненадам никого, нито ще направя откритие, но не мога да започна по друг начин освен с констатацията, че новата „петица” реално е „седмица”, но с леки корекции в габаритите, статуса (разбирай цена) и позиционирането в моделната гама. И в това няма нищо учудващо и изненадващо. Личното ми терзание обаче е друго: намирам „петицата” за по-добра от „седмицата”, което не би трябвало да е така, но не мога да потисна това чувство.

Новата Серия 5 (G30) е „качена” на същата платформа CLAR, на която ляга и Серия 7. Конструкцията на шасито е сходна (липсват само карбоновите усилватели в централната част), използват се идентични мотори и геометрия на окачването с електромеханични стабилизатори. Ключовата разлика е невъзможността да си поръчаш пневматично окачване. Но това не е проблем, защото, повярвайте ми, пътното поведение на „петицата” е по-добро от това на „седмицата”. Именно за това в началото казах, че усещам Серия 5 по-добра от топ лимузината на баварците: защото мога да се насладя на онова прецизно пътно поведение, с което баварците просто изпъкват пред преките си конкуренти.

Комфорт и управляемост. Звучи доста банално, но именно това удивително съчетание на тези две сложно съчетаеми качества дават на новата „петица” статута на (вероятно) най-впечатляващия автомобил в сегмента.

Комфорт? Тук говорим за много кораво шаси, конструирано от микс от високоякостни стомани, алуминий и магнезий, гъвкаво настроено окачване с нови адаптивни амортисьори и страхотна шумоизолация. Двигателят и трансмисията са опаковани в специална термо-акустична капсула (като при „седмицата”), която неутрализира вибрациите и паразитните шумове, като едновременно с това поддържа оптималния температурен режим на агрегата. Към това добавям факта, че G30 е седанът на BMW с най-нисък коефициент на въздушно съпротивление (0,22), с което още повече искам да подсиля твърдението си, че в интериора наистина не се чува нищо от заобикалящия ви свят. Освен когато сгазиш педала на газта и този прекрасен двигател изригне.

Преди години обозначението 540 означаваше, че под капака е монтиран V8 двигател, но при днешното BMW 540i това значи 3,0-литров редови „шестак” с принудително пълнене. И той е просто прекрасен. Със своите 340 к.с. и 450 Нм ускорява огромния седан за страхотните 4,8 секунди при версията xDrive, каквато беше тестовата кола! Тези факти се допълват от втвърденото окаване на М-пакета, който прави автомобила още впечатляващ. Да, без 4х4 поведението сигурно ще е по-забавно и спортно, но вече преминах възрастовата граница, когато това беше основно за мен. Сега пътувам най-често със семейството си, затова xDrive е за предпочитане. А и „седмицата” беше с xDrive, затова нямам никакви съмнения за констатацията: този 540i xDrive е невероятна машина, която изпреварва Серия 7 в частта „чувство зад волана”.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)

Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)

Да, нископрофилните 19-ки предават неравностите на пътя малко по-остро, но комфортът си остава на висота. Тествам режимите Comfort и Adaptive извън града, но не успявам да открия никаква разлика. Великденската навалица по пътищата ме кара да шофирам доста внимателно, без да давам газ. Гледам средния разход на гориво и не мога да повярвам.

На прибиране от тежките трапези трафикът е по-рехав, а завоите през „Петрохан” ме подтикват да натисна бутона Sport. И 540i xDrive се превръща в друга машина. В главата ми се набива прекрасният звук на мотора, приборното табло почервенява, 8-степенният автоматик става по-бърз, а „шестакът” прави своята магия. Мократа настилка ме кара да се радвам, че на задния капак има надпис xDrive, но най-впечатлен съм от отчитането на средния разход: малко над 500 км пробег и разход от 9,3 л/100 км! При кола около 1800 кг, 4,8 сек до 100 км/ч и 450 Нм, които са на разположение при 1380 об/мин… „Осмак” ли? Не, благодаря.

Вярвам, че за клиентите на Серия 5 парите не са проблем. Затова другият задължителен избор трябва да е изпълнението на интериора. В моя случай то е с буквичката „М”, което значи комбинация от много лъскав метал и прекрасна кожа. Новото поколение iDrive върви в комплект с 10,25-инчов тъчскрийн дисплей. Радващ е и Head-up дисплеят с увеличено със 70% проекционно поле. Воланът пасва идеално в захвата ми, а при по-спокойно управление може да насочиш слуховия си апарат към аудио системата Bowers & Wilkins с 16 високоговорителя и 10-канален усилвател. Йонизацията на въздуха и 8-те аромата са щрих към СПА-атмосферата на борда на Серия 5, тъй като опционалните, 20-камерни седалки предлагат 8 масажни функции.

Списъкът от глезотии може да продължи, а този със системите на борда е толкова дълъг, че въобще няма да се спирам на него. Той си е съвсем различно четиво и занимавка. Трябва обаче да отбележа Асистента за завиване и водене в лентата, който води автомобила в неговата лента на движение без да е необходимо водачът да държи кормилото през цялото време. От него се иска на всеки 28 секунди (след сигнал) да слага ръце за кратко върху волана, за да разбере системата, че не е заспал. Отбелязвам това, тъй като реално това е полуавтономно управление. Странно е, нехарактерно и те държи под напрежение, но със сигурност индустрията се движи усилено в тази посока и няма да минат толкова много години, когато нещата ще станат още по-странни.

Stop & Go: 7,9 млн.: реализираните бройки от предходните шест поколения на BMW Серия 5; 2 млн.: толкова са само продажбите на предходното поколение на бизнес седана; 10,24: размерът на новия тъчскрийн дисплей; 0,22: коефициентът на въздушно съпротивление, превръщащ G30 в най-аеродинамичния седан на BMW; 70%: с толкова е увеличена проекционната площ на Head-up дисплея; 8: наличните аромати, които освежават йонизирания въздух в пакета Ambient Air; 8: масажните функции на седалките (опция) с 20 въздушни камери; 500: обхватът на светлинния сноп на фаровете Selective Beam.
Stop & Go: 7,9 млн.: реализираните бройки от предходните шест поколения на BMW Серия 5; 2 млн.: толкова са само продажбите на предходното поколение на бизнес седана; 10,24: размерът на новия тъчскрийн дисплей; 0,22: коефициентът на въздушно съпротивление, превръщащ G30 в най-аеродинамичния седан на BMW; 70%: с толкова е увеличена проекционната площ на Head-up дисплея; 8: наличните аромати, които освежават йонизирания въздух в пакета Ambient Air; 8: масажните функции на седалките (опция) с 20 въздушни камери; 500: обхватът на светлинния сноп на фаровете Selective Beam.

Проблемът при Е-класата и А-шестицата е един: те също предлагат огромен набор от електронни системи и екстри. Тук нито един от трите конкурента не изпъква, защото имат почти същото, с което разполага конкуренцията. Не, опасността е, че в споменатите два модела има опасност да се почувстваш като 60-годишна „бяла якичка“, облечен със строг сив костюм и ръб на панталона, върху който муха би се подхлъзнала, бързащ да излезе от подземния гараж на офиса на път за ранната вечеря у дома в 19,00 часа. Докато „петицата“ е „друга бира”. Шофирането й просто не те отегчава. Да, усещането зад волана в никой случай не може да се сравни с това в Серия, но да не забравяме, че тази кола е една умалена 7-ца.

Нейното предназначение е да привлича клиентите си с лукс, комфорт, невероятни двигатели и безкраен списък от екстри. Поискате ли обаче, може да изкара усмивката ви на лицето. Задвижването на четирите колела е препоръчително, тъй като многото мощност само върху задната ос може да ви изиграе лоша. Най-заклетите фенове на баварската марка биха възроптали срещу последното изречение, което според тях е отнело чистотата от BMW. Но времената отдавна се смениха, клиентите отдавна искат друго от своите автомобили. Вече няма (почти) място за старите кучета.

Технически характеристики:

BMW 540i xDrive

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 1868

Височина, мм: 1466

Междуосие, мм: 2975

Маса, кг: 1735

Двигател

Вид: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 340 при 5500-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1380-5200

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,8

Среден разход, л/100 км: 6,7

Вредни емисии СО2, г/км: 156

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 121 250

Четете още:

По-компактен, по-лек и произведен в Япония: Suzuki Swift

Ето колите, собствениците на които се отървават най-бързо от тях

Най-продаваната спортна кола през 2016 г. е Ford Mustang… отново

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Снимката е илюстративна

Американската армия планира масивно увеличение в използването на дронове

Свят Преди 3 часа

В Украйна и Черно море дроновете променят начина, по който се водят войните

,

Зеленски: Сделката за полезните изкопаеми е първият резултат от срещата с Тръмп

Свят Преди 4 часа

Зеленски каза още, че сделката за полезните изкопаеми отваря пътя за модернизиране на промишлеността в Украйна

,

Какво предвижда споразумението между САЩ и Украйна

Свят Преди 5 часа

То беше подписано след дълги преговори и обрати

Нетаняху: Разбиването на „Хамас“ е по-важно от освобождаването на израелските заложници

Нетаняху: Разбиването на „Хамас“ е по-важно от освобождаването на израелските заложници

Свят Преди 6 часа

„Върховната цел е победата над враговете ни и ще я постигнем“, заяви още той

Майк Уолц и заместникът му напускат след скандала „Сигналгейт“

Майк Уолц и заместникът му напускат след скандала „Сигналгейт“

Свят Преди 7 часа

Президентът Доналд Тръмп публично подкрепи Уолц след избухването на скандала „Сигналгейт“

,

Преговорите между Иран и САЩ се отлагат, обяви Оман

Свят Преди 7 часа

Оман играе посредническа роля в дипломатическия процес

Вучич от Маями: Малък съм в сравнение с Тръмп, ЕС се чуди как да ме накаже

Вучич от Маями: Малък съм в сравнение с Тръмп, ЕС се чуди как да ме накаже

Свят Преди 8 часа

Вучич също така заяви, че ще напусне политиката сам, а не защото някой ще го свали от власт

.

Гърция арестува мъж за шпионаж в полза на Русия

Свят Преди 8 часа

Изглежда, че заподозреният е снимал, записвал и разпространявал материали с военно значение в продължение на поне шест месеца

,

Агата Кристи "ще води" курс по творческо писане с помощта на AI

Любопитно Преди 8 часа

Обучението включва ИИ, изображения и възстановени аудиозаписи, пресъздаващи думи на авторката

д

От днес декларираме коли, купени от чужбина

България Преди 9 часа

Тези стоки се използват често в схеми за данъчни измами

18-годишната Магдалена от Хасково е удушена с примка, тялото ѝ - открито в бидон

18-годишната Магдалена от Хасково е удушена с примка, тялото ѝ - открито в бидон

България Преди 9 часа

17-годишен е с повдигнато обвинение и е направил пълни самопризнания, съобщиха още от прокуратурата

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Свят Преди 10 часа

Тя обвини американския президент, че е изоставил в американските идеали

,

Нова Зеландия е връхлетяна от разрушителни ветрове, проливни дъждове, сняг и високи вълни

Свят Преди 10 часа

В района на столицата около 1000 домакинства нямат ток

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Пари Преди 10 часа

Технологичният напредък, демографските промени и преходът към зелена икономика оформят новите правила

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Свят Преди 11 часа

Регионът се намира западно от Донецка област и северно от Запорожка и Херсонска област

Снимката е илюстративна

Първото изображение от най-големия слънчев телескоп в света улови Слънцето с невиждани детайли

Любопитно Преди 11 часа

Снимката е първата, направена от новия видимо регулируем филтър на Слънчевия телескоп на Националната научна фондация на САЩ „Даниел К. Инуйе“.