Мока с вкус на Опел: Много качества в едно зърно
Източник: netinfo
16

На българския пазар изгря и звездата на новия модел на Опел, носещ името Мока (Mokka). Компактният SUV бе представен в Женева миналата година и вече гордо дефилира в шоурумите на българските представители на марката от Рюселсхайм.

С такова име, компактност и функционалност, няма как да не направим аналогия с, може би, най-известният и вкусен сорт кафе, познат на планетата ни.

Мока идва от Арабския полуостров и е познато на хората с характера си и способността да събере всичките си вкусови качества в един толкова малък обем, колкото е кафееното зърно. Тъкмо с това постижение се гордеят и инженерите от Германия.

Новият модел на Опел попада в сегмента на субкомпактните SUV машини. Това е отговор на компанията на тенденцията за увеличаване на търсенето на точно такива возила.

"Мока" обединява в себе си предимствата на компактен автомобил с пет врати, висок просвет, задвижване на четирите колела, относително висока проходимост и сравнително ниска цена.

Три са двигателите, които са на разположение за новия SUV. Два бензинови агрегата с работен обем 1,4 и 1,6 литра генерират максимална мощност, съответно от 140 и 115 к.с. Двата двигателя са ECOTEC, a по-малкият двигател е с принудително пълнене и турбокомпресорът спомага за увеличения въртящ момент и съответно мощност.

Дизеловият вариант е с работен обем от 1,7 литра с мощност 130 к.с. ECOTEC и единствено той се предлага с шестстепенна автоматична трансмисия.

Иначе предавателните кутии са пет и шестстепенни ръчно управляеми. Моделът се предлага със задвижване само на предните колела, както и 4х4 AWD.

Раздатъчната кутия е интелигентна и преразпределя въртящия момент към всяко едно от колелата напълно автоматично.

Може би тук открих и един от малкото минуси на "Мока". Целият контрол върху задвижването е делегиран на електрониката и намесата на водача се изчерпва със спирането на тракшън контрола. Не са възможни блокировки, нито на междуосевия, нито на междуколесните диференциали.

На разположение за тест от София до Банско, "Бъндеришка поляна" и обратно ми бе даден тъкмо един такъв автомобил с 1,4 Turbo ECOTEC, шестстепенна ръчно управляема предавателна кутия и AWD. Очаква се това да бъде и най-продаваната модификация, чиято цена стартира от 39 310 лв.

В средните обороти от работния диапазон този двигател, благодарение на принудителното си пълнене и съвместната работа с трета и четвърта предавка на предавателната кутия, има завидна динамика. Тя е съвсем прилична за тежащото почти два тона, заедно с полезния товар, возило.

Говорейки за тегло и задвижване, е редно да споменем и цената на пътуването или поне най-важната компонента - разходът на гориво.

В тази компановка "Мока" ще ни коства 8 литра на 100 км в градски условия, а извънградското шофиране ще ни отнема по 5,5 литра за същата дистанция.

По този показател най-икономичен е дизеловият агрегат, който с преден задвижващ мост разходва по 5,4 литра на 100 км в градски условия и само с 0,2 литра повече, когато е със задвижване и на четирите колела.

Дългият 4278 и широк 1777 мм SUV предлага простор, достатъчен за комфорта на пътуване на четирима пасажери и един водач. Интериорът е решен в няколко разцветки, кожа и линии, като е спазен традиционният облик на Опел в последните модели.

Арматурното табло напомня за гена на фамилията от Рюселсхайм и в общи линии Мока си прилича със своите събратя, които се предлагат в момента на пазара.

Нищо грандиозно различно отвътре, но симпатично различен отвън SUV-ът навява мисълта за сериозност, когато го гледаме отзад. Отпред придобива далеч по-смирен, ведър и дори свенлив вид, а отстрани е истински спортист, къс и готов за неравните терени по крайградските забележителности.

Разбира се, непригоден за тежки офроуд изпитания, но съвсем достатъчен "Мока" е перфектният партньор за мечтания съботно-неделен излет в планината.

Багажникът е с обем от 1372 литра, а по цялото вътрешно пространство могат да се открият всичко на всичко 19 различни отделения за съхранение на вещи. Най-приятното от всичко обаче е системата за превозване на велосипеди Flex-Fix, която позволява лесно да вземем със себе си до три велосипеда за възрастни.

Колкото до безопасността, в "Мока" са помислили достатъчно добре за активната безопасност. Електронна стабилизираща програма, Тракшън контрол, системи, подпомагащи потеглянето и спирането при наклон, както и по поръчка система за следене на пътните ленти.

Всичко това, заедно с екорежим на управление на двигателя с намалена мощност и старт-стоп функционалност, е обединено в малкия обем на едно "зрънце", което може да ни помогне да изпитаме "кофеинова наслада", когато опънем одеялото за пикник в планината с любимите си хора.

Коментари 16
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

16 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Румен Дойков

Почина тенорът Румен Дойков

България Преди 4 часа

Изпълнителят има повече от 50 централни тенорови партии и над 30-годишна кариера

БСП днес няма да коментират резултатите от вота

БСП днес няма да коментират резултатите от вота

България Преди 5 часа

Това обявиха от ръководството на партията

Михаил Ходорковски

Ходорковски: Ако загуби в Украйна, Путин може да умре

Свят Преди 5 часа

Според Ходорковски в този контекст Путин ще използва всяко средство, дори и ядрено оръжие

Мустафа Карадайъ: Призоваваме за диалог

Мустафа Карадайъ: Призоваваме за диалог

България Преди 5 часа

Карадайъ: Първо трябва да се реши политическата криза

Христо Иванов

Христо Иванов: Идва ред да платим цената

България Преди 5 часа

Той информира, че от "Демократична България" ще изчакат окончателните резултати, за да коментират изборите по същество

д

ПП: Загубихме изборите, ще бъдем опозиция

България Преди 6 часа

Нашите депутати няма да спрат ГЕРБ да сформира правителство, каза Асен Василев

Асен Василев и Кирил Петков

"Продължаваме Промяната" губят 1/3 от избирателите си

България Преди 6 часа

„Възраждане” почти удвояват броя на спечелените гласове в сравнение с този от вота на 14 ноември миналата година

Видео с екзекуция на военнопленници и ново напрежение между Армения и Азербайджан

Видео с екзекуция на военнопленници и ново напрежение между Армения и Азербайджан

Свят Преди 6 часа

От арменското министерство на отбраната заявиха, че смятат видеото за автентично

Костадин Костадинов

Костадинов: Искаме кабинет с мандат на "Възраждане"

България Преди 6 часа

Подкрепяме само и единствено политики, заяви Костадинов

Николай Хаджигенов

Хаджигенов: Обективната истина е, че отново ще ходим на избори

България Преди 7 часа

Юристът Росен Карадимов пък смята, че ще бъде съставено правителство

Паралелно преброяване при 100%: ГЕРБ печели изборите

Паралелно преброяване при 100%: ГЕРБ печели изборите

България Преди 7 часа

Според „Галъп” избирателната активност на парламентарния вот е била 39,5%, а според „Тренд” - 35,8%

.

Световни медии за изборите в България

Свят Преди 8 часа

Най-бедната държава-членка на Европейския съюз се бори с годишна инфлация от близо 20 процента, коментира France 24

Стефан Янев: Резултатите са добри

Стефан Янев: Резултатите са добри

България Преди 8 часа

Стефан Янев: Ние направихме най-евтината кампания

Откриха останки от човешко тяло в Пловдив

Откриха останки от човешко тяло в Пловдив

България Преди 8 часа

Останките са намерени в района на Гребната база

.

Кой печели изборите: Първи резултати от EXIT POLL

България Преди 8 часа

На вота избирахме между 28 политически формации - 22 партии и 6 коалиции