Италия иска да изкара 1 млн. електромобила на пътя. Цената: $10 млрд.
Източник: netinfo
4

П опулистките партии стават все по-силни на европейско ниво, а в Италия властта се крепи на популистката коалиция между Лигата и движението Пет звезди. Едно от коалиционните им споразумения касае електрификацията на автопарка. Според него Италия трябва да изпревари Норвегия по този показател, като тук говорим за навлизането на около 1 млн. електрифицирани автомобила до 2022 г. Цената: около $10 млрд. под формата на субсидии. Звучи гръмко дори и за българските популистки разбирания, но нека видим как го правят в Италия.

В договора между двете партии е заложена глава за „намаляване броя на бензиновите и дизеловите автомобили”, като за целта се предвиждат „субсидии при покупка на електрически или хибридни автомобили.” Както виждате, цифри тук не се споменават. Това е типичният начин за правене на популистка политика.

Сега, обаче, 31-годишният Луиджи Ди Майо, лидер на Пет звезди, обяви амбициозната си цел да въведе на италианските пътища 1 млн. автомобила с батерии до 2022 г. Това би направило страната лидер по този показател.

Електромобилите и хората: любопитни факти

До 2040 г. на електромобилите ще се падат 55% от световните продажби

Ди Майо обиколи Сицилия с електрически Nissan по време на предизборната си кампания, а след това темата бе заложена в платформата на партията, основана преди по-малко от 10 години, но събрала най-много гласове по време на изборите на 4 март.

Говорител на правителството потвърди, че се работи по темата електрификация, но без да се уточнява дали цифрата от 1 млн. касае чисти електромобили, или в това число се включват хибридите.

През миналата година италианците са купили само 2600 чисти електромобили. Общият брой на продадените нови коли в страната през 2017 г. е около 2 млн., така че процентното съотношение се смята много лесно. Продадени са още около 2200 хибрида, така че електрифицираните нови автомобили, продадени миналата година, са едва 4800.

Но това не е проблемът. Проблемът е, че обещанието Италия да изпревари Норвегия по електрификация на автомобилния парк се свързва с необходимостта да се отпуснат субсидии, които да са поне на нивото на норвежките. Това означава субсидия на една електрифицирана кола от около $10 000. Но дори и тази сума може да е недостатъчна за постигане на целта за само 5 години.

Електромобилите индиректно увеличават замърсяването в Китай

Започна се, първи град забранява (частично) дизела в Германия

В Норвегия, европейският лидер на пазара на електромобили, субсидиите покриват всичко – от данъчните облекчения, през отпадане на тол таксите и дори безплатен превоз с ферибот. Норвежците очакват около 9000 евро ($10 400) субсидии при покупка на електрически Golf и около 7000 евро за електрически VW Up. Във Франция, която може да утрои продажбите на електрически автомобили до май 2022 г., както сочат очакванията на Bloomberg New Energy Finance, клиентите получават до 10 000 евро субсидии.

Доставките на „зелени” возила на най-стабилните европейски пазари, тук се включват Франция, Германия и Великобритания, се очаква до достигнат 354 000 през 2022 г. Докладът BNEF посочва, че Италия е много назад спрямо останалите страни в региона, като „дърпа назад средния показател за Европа.”

За да постигне целта си от 1 млн. електромобила след 5 години, правителството ще трябва да прибегне до помощта на контролираната от държавата Enel SpA, която планира инвестиция в размер между 100 и 300 млн. евро за построяването на 14 000 зарядни станция в страната до 2022 г.

На този етап приказките на Ди Майо се приемат като чист популизъм, но Италия също приема забраната на дизелови автомобили. През 2024 г. Рим ще забрани дизеловите автомобили, като планове за подобен ход има и Милано. Италия е най-големият пазар в Европа на автомобили, задвижвани на природен газ. Миналата година са продадени около 230 000.

Серджо Маркионе, шефът на Fiat Chrysler SpA, бе сред най-отявлените критици на електромобилите, но преди по-малко от месец обяви, че концернът ще вложи 9 млрд. евро до 2022 г. за разработване на електромобили. Маркионе очаква до 2025 г. под половината от световните автомобилни продажби да са на автомобили, задвижвани само от ДВГ.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Дадоха на съд новата организация на движението в центъра на столицата

Дадоха на съд новата организация на движението в центъра на столицата

България Преди 2 минути

Новината бе съобщена на Facebook страницата на ЕЦТП

Страните от ЕС се договориха за приходите от замразените руски активи

Страните от ЕС се договориха за приходите от замразените руски активи

Свят Преди 12 минути

"Тези пари ще послужат за военната отбрана и възстановяването на Украйна", заяви белгийското председателство в "Екс"

<p>Втори ден протест: Граждани недоволстват от новата организация на движението в София (СНИМКИ)&nbsp;</p>

Втори ден протест: Граждани недоволстват от новата организация на движението в София

България Преди 1 час

Протестиращите скандират "Оставка!" и свалят доверието си от кмета на Столична община Васил Терзиев

Великобритания ще експулсира руския аташе по отбраната

Великобритания ще експулсира руския аташе по отбраната

Свят Преди 2 часа

"Той е недеклариран служител на военното разузнаване“, каза пред парламента британският министър на вътрешните работи

<p>Агенция &quot;Митници&quot; и НАП с физическа инвентаризация в &quot;Лукойл&quot;</p>

Агенция "Митници" и НАП с физическа инвентаризация на наличностите в "Лукойл"

България Преди 2 часа

Това съобщи служебният премиер Димитър Главчев

Коалиция „Неутрална България“

Коалиция „Неутрална България“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Коалиция „Неутрална България“

Партия „Български съюз за директна демокрация“

Партия „Български съюз за директна демокрация“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „Български съюз за директна демокрация“

Партия „За велика България“

Партия „За велика България“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „За велика България“

<p>Визита на бивш ирански президент в Унгария възмути Израел, ето защо</p>

Визита на бивш ирански президент в Унгария възмути Израел

Свят Преди 2 часа

Според израелското посолство това е "сериозна обида" към паметта на близо 600 000 унгарски евреи

Партия „Зелено движение“

Партия „Зелено движение“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „Зелено движение“

Партия „Движение за права и свободи“ (ДПС)

Партия „Движение за права и свободи“ (ДПС)

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „Движение за права и свободи“ (ДПС)

Партия „Пряка демокрация“

Партия „Пряка демокрация“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „Пряка демокрация“

Партия „ВМРО – Българско национално движение“

Партия „ВМРО – Българско национално движение“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „ВМРО – Българско национално движение“

Партия „Величие“

Партия „Величие“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „Величие“

Коалиция „БСП за България“

Коалиция „БСП за България“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Коалиция „БСП за България“

Партия „Български национален съюз „Нова демокрация“

Партия „Български национален съюз „Нова демокрация“

Избори 2 в 1 Преди 2 часа

Партия „Български национален съюз „Нова демокрация“