И Албания ни изпревари, забрани вноса на стари коли
2018   
32

А лбанското правителство прие предложението на Министъра на екологията за забрана вноса на стари автомобили в страната. Става въпрос за коли, по-стари от 10-годишна възраст (производство до 2009 г., когато се въвежда Евро 5) и неотговарящи на стандарта Евро 5. Забраната влиза в сила от 1 януари 2019 г., но хората имат тримесечен гратисен период за регистрация на стар автомобил, закупен до 31 декември 2018. Всичко това се прави, за да се намали замърсяването на въздуха в страната.

Тук трябва да се каже, че правителството е действало изключително бързо, тъй като предложението е бе направено на 22 септември, а на 5 ноември стана ясно, че тази забрана ще влезе в сила. Аз адмирирам подобен политически ход, защото показва воля за решаване на сериозен проблем. В София замърсяването с фини прахови частици е два и половина пъти над нормата през последните три дни. И тепърва ще се завишава през идните месеци.

Нека не се залъгваме, в Тирана и Албания също се отопляват на твърдо гориво, както и у нас, но старите автомобили са сериозен замърсяващ фактор. И на контрапункта, че сме много бедни, то какво може да се каже за Албания? Сигурен съм, че не са по-богати от българите, но здравето е по-важно дори и от Мерцедеса.

Последната констатация не е случайна, защото, както знаете, в Албания и Косово старият Mercedes е предпочитаното возило. Около 80% от автопарка е съставен именно от тази марка, като предпочитани са W123 и W124.

Албания ще забрани вноса на коли, по-стари от 10 години

Данъкът им скача, но българинът продължава да купува стари коли

Порочната практика в данъчното облагане на автомобилите

Вторичната цел на това решение е обновяване на автопарка в страната, който в момента е 20-годишен, два пъти над средното за страните членки на ЕС. С изключение на България.

Решението не засяга ретро автомобилите, произведени до 1970 г. Изключение се прави и за малките лекотоварни автомобили, които не трябва да са по-стари от 15 години преди регистрацията в страната.

Само 3,3% от автомобилите в Албания, около 14 000 бройки, покриват стандартите Евро 5 и 6, които са в сила от 2009 и съответно 2014 г.

През 2017 г. в Албания е имало около 535 000 автомобила, но само 421 000 са били преминали задължителния технически контрол, съобщава националния Институт по транспорт.

Ще кажем, че Сърбия също има ограничение за внос на автомобили, но под Евро 3, което значи след 2001 г.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Mercedes-Benz GLC F-Cell: Карахме първия в света водороден хибрид (тест драйв)

Федерален министър не харесва германските електромобили

Китай води света към електрическо автомобилно бъдеще

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

32 коментара
 
Протест на антиваксъри в София
Ексклузивно

Протест на антиваксъри в София

Преди 6 часа
Този млад мъж изуми лекарите
Ексклузивно

Този млад мъж изуми лекарите

Преди 13 часа
Пожар в Шумен, две деца загинаха
Ексклузивно

Пожар в Шумен, две деца загинаха

Преди 14 часа
Сачева: Социалните мерки работят
Ексклузивно

Сачева: Социалните мерки работят

Преди 16 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини