Е-колите са бъдещето в Европа, сега и клиентите трябва да го разберат
Volkswagen ID.3   
Източник: Volkswagen

Е вропейските автомобилни производители излязоха на Автомобилното изложение във Франкфурт с пълния си потенциал, като някои дори дадоха гръмки обещания. BMW обеща 13 изцяло електрически модела до 2023 г., а Mercedes заяви: до 2039 г. нашата моделна гама ще е CО2 неутрална!

Но едно трябва да е ясно, призна го и Greenpeace: делът на автомобилите в общото замърсяване на планетата съставлява едва 9%!

На този фон Карлос Тавареш, упълномощен от своите колеги и конкуренти, застана пред медиите и заяви, че индустрията вече не трябва да бъде критикувана за липса на действия, след като вече клиентите могат да открият автомобил с нулеви вредни емисии при всеки производител.

А дебютът на Volkswagen ID.3 бе водеща новина във всички германски медии, като дори и британските специализирани журналисти се изказаха повече от ласкаво за модела, определен като новото начало за концерна.

Но готовността на индустрията е едно, на ход са клиентите, които трябва да предпочетат новата технология.

"Наличието на електрическите автомобили в шоурумовете няма да е достатъчно,“ заяви босът на PSA Group. „Свободата на придвижване е фундаментална за нашата демокрация.“

Еколози посочиха с пръст „най-мръсните” производители

Това е електромобилът за масите: Volkswagen ID.3

Високите цени, ограниченият пробег и недостатъчната зарядна инфраструктура задържат търсенето на електромобили на много ниски нива в Европа. Продажбите на електрически коли мръднаха незабележимо нагоре през първите шест месеца на годината, като чистите електромобили съставляват 1,5% от автомобилния пазар в ЕС. Плъг-ин хибридите добавят още около половината от този процент.

Критиките към транспортния сектор бяха изключително силни през изминалите две години. Те бяха насочени към неспособността на индустрията да намали CO2 отпечатъка върху природата. Спадът на продажбите на дизелови коли, както и резкият скок в продажбите на SUV модели доведе до това, че дългогодишната тенденция на спад на емисиите CO2 приключи, след като миналата година бе отчетен скок с 2 грама в индустрията: 120,4 грама на километър.

Така се стигна до решението на Европейския парламент да изиска от производителите драстичното намаление на вредните емисии с 37,5% до 2030 г. Това значи, че индустрията трябва да снижи отделяните вредни емисии на моделната си гама до 60 г/км, в противен случай всяка компания ще бъда подложена на сериозни глоби.

Ако през 2021 г. индустрията е все още на нивата от 2018 г., то тя ще трябва да плати грубо около $40 млрд.

75 млрд. евро за трансформация на немския транспорт

Това е електрическата бъдеща алтернатива на Mercedes S-Class

Новите норми, приети от ЕП налагат нови решения.

Босът на Volkswagen Херберт Диес предупреди, че базовият VW Up! (дълъг едва 3658 мм) e достигнал точката, от която той няма да може да отговаря на новите екологични стандарти през 2025 г.

Единственото решение, смятат австриецът, е лансирането на изцяло електрически и плъг-ин хибридни модели. Диес дори помоли за разбиране лидера на екологичната група, която бе организирала протести по време на салона във Франкфурт, тъй като Volkswagen продължава да се издържа от конвенционалните автомобили. Както и всички останали.

"Планираме да електрифицираме 50% от гамата ни през следващите 10 години, което е огромно предизвикателство, затова е нечестно да се казва, че усилията ни са само смокиново листо,“ отговори Диес на обвиненията, че компанията му не прави достатъчно.

Но лансирането на електрически коли не е достатъчно. Индустрията изчислява, че ще се нуждае от около 2,8 млн. зарядни точки до 2030 г. В момента броят им е 145 000, като ¾ от тях са разгърнати в четири от 28-те държави в ЕС – Германия, Великобритания, Франция и Холандия.

761 к.с., 2,8 сек до 100 км/ч и 450 км на ток: това е Porsche Taycan

3008 GT Hybrid4 е най-мощното серийно Peugeot

Интересно е, че някои представители на бранша смятат, че специална данъчна политика ще насърчи купуването на електромобили. Търговският директор на Mercedes-Benz Брита Сийгер смята, че данъчното отежняване на един сегмент може да даде тласък на друг, като това „ще помогне на клиентите да вземат решение до направят промяната.“ Силно и смело мнение предвид факта, че нито един концерн в момента не може да се похвали с печалба от продажбата на електромобили. А босът на Porsche заяви, че Taycan ще излезе на печалба през 2021 г.

На всичкото отгоре в момента в ЕС се води политика, която да доведе до гласуването на предложение, което иска до 2050 г. автомобилната индустрия да е СО2 неутрална!

"Няма алтернатива,“ заяви Ханс Михаел Пиех, неизпълнителен директор на борда на Volkswagen Group и голям акционер, имайки предвид електрификацията на индустрията. "Нито за нас, нито за конкурентите ни.“

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

- Толкова години сте женени, а колкото пъти ви срещна, винаги се държите за ръка. Възхищавам се на любовта ви! - Ако я пусна, веднага…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Свят Преди 3 часа

По думите му, Русия действа "цинично", нанасяйки удари по Украйна по време на мирните преговори

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Свят Преди 4 часа

Той взе участие по видеоконферентна връзка в среща с лидерите от „Коалицията на желаещите“

<p>Доналд Тръмп: Съвсем близо сме</p>

Доналд Тръмп за края на войната в Украйна: Съвсем близо сме

Свят Преди 5 часа

Той присъства на събитие в Белия дом

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Свят Преди 5 часа

69-годишният Федун стана един от най-богатите хора в Русия по време на хаотичната приватизация през 90-те години на миналия век

<p>Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията</p>

Румен Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията

Свят Преди 6 часа

Радев се срещна с председателя на Федералния конституционен съд на Федерална република Германия

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Свят Преди 6 часа

Статкевич беше част от група от 52 политически затворници, освободени на 11 септември след преговори с Вашингтон

<p>Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център&nbsp;</p>

Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център за Газа

Свят Преди 6 часа

Мобилната клиника ще влезе в Газа веднага щом е възможно, каза на пресконференция генералният секретар на "Каритас" Алистър Дътън

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

България Преди 6 часа

Протестът беше организиран от колектив "Феминистки мобилизации" по повод Международния ден за елиминиране на насилието над жени

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Свят Преди 6 часа

"Украйна имаше своя опит с неспазени обещания при поредицата руски агресии, затова солидните гаранции са необходимост", подчерта Макрон

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Свят Преди 7 часа

Над 70 хил. са установените нарушения от началото на годината до края на октомври по пътищата в област Шумен

<p>Бюджет 2026: ЕК вижда риск за България</p>

ЕК предупреди за риск от несъответствие на бюджетните планове на България за 2026 г. с фискалните изисквания на ЕС

Свят Преди 7 часа

От 2024 г. всяка страна трябва да подготвя многогодишен фискален план с определена траектория на разходите

<p>Нови арести за&nbsp;обира на века в Лувъра</p>

Нови арести за обира на века в Лувъра, още четирима са задържани

Свят Преди 7 часа

Всички задържани са от парижкия регион

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Свят Преди 8 часа

Стремежът Тръмп да спре бързо кръвопролитието заслужава поощрение, но във всички "спрени" от него конфликти до момента не са засегнати техните основни причини, каза Лавров

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Преди 8 часа

Как автоматизираните доставки променят ежедневието ни – повече време, по-малко стрес

Почина младежът, наръган с нож в София

Почина младежът, наръган с нож в София

България Преди 8 часа

По случая са арестувани трима украински граждани

<p>Кога ще чуем първите коментари на ЕС за мирните усилия в Украйна</p>

Първи реакции от външните министри на ЕС за усилията за мир в Украйна - кога да ги очакваме

Свят Преди 8 часа

Министрите ще разговарят за последните положителни развития след консултациите между страните от Г-20