Его(истично)центрично изживяване в Mercedes-Benz SL500 (тест драйв)
Източник: Христо Петров
11

З ащо обичам роудстърите? Причини колкото щеш. На първо място, защото реално имаш два различни автомобила. На второ - роудстърът разполага само с две места, т.е. предлага доста по-интимно изживяване, а не както модерните днес кабриолети и купе-кабриолети, които са със задължителните четири места, което се изтъква като голям плюс. И ако абревиатурата СС вече може да се намери при повечето компании, то с думата “роудстър” свързвам на първо място Mercedes. А това от своя страна означава следното: SL, или най-продаваният премиум роудстър в индустрията.

ВИЖТЕ SL500 В ПЪЛНИЯ МУ БЛЯСЪК И РАЗКОШ

Егоистично е, но това е автомобил, който предлага изживявания, които не искаш да споделяш с друг. Знам, че това е автомобил, който мнозина ще намразят, но причината за това няма да е обективна, а субективна. Субективна, защото никога няма да могат да си го позволят. Това е автомобил, който задоволява егоцентризма на всекиго, в който натискаш бутона за сгъване на покрива и очите на хората започнат леко да се изцъклят. Признавам си, усещането гъделичка самочувствието ти, макар да знам, че този трансформър никога не може да е мой. И не е предназначен за хора като мен.

Източник: Христо Петров

До него са се докоснали само няколко хиляди човека от началото на годината. Причината е цената му. Тя е огромна. И е оправдано висока, защото SL е истински имиджмейкър. Това е кола с цена от над 242 000 лв. (базово, тестовият струваше към 280 хиляди), но това не е проблемът й. Той е предназначен за ограничен кръг хора. Проблемът на тази кола е един единствен: огромното внимание, с което трябва да го караш в България. Заслужава ли си да си нащрек 110% от времето, за да не пръснеш тези 20-цолови валяци или да не одраскаш предния спойлер на поредния „спящ полицай“? Това е риторичен въпрос.

Източник: Христо Петров

Окачването Active Body Control не без основание се определя от повечето специалисти като едно от най-добрите в индустрията. Шасито на SL е достатъчно кораво от самото му създаване, но в хода на фейслифта на модела то е станало с идея по-кораво, като погледът на инженерите е бил насочен към Porsche 911. Тук ABC не е свързан с видеокамери, което го е лишило от представката Magic.

За сметка на това вече е монтирана системата Curve Tilt Function от S-Class Coupe. Тя активно накланя купето в завой подобно на мотор, за да противодейства на обичайното усещане за нестабилност. Наклонът е недоловим отвън, тъй като говорим за само 2,65 градуса, но отражението му в завои е по-голямата самоувереност при описването им. Макар описване да не е най-точното определение, тъй като с газ завоите взимаш или с плъзгане, или просто голямата мощност и скорост подсъзнателно те карат да отнемеш от газта.

Източник: Христо Петров

Не съм самозалъгвал себе си нито за момент. В Mercedes-Benz SL500 трябва да си нащрек във всеки един момент. Това важи за всички автомобили, при които, сядайки зад волана, краката ти застават почти успоредно на пътя. А партерната част на гърба ти усеща земята под нея. Пазиш за дупки. Внимаваш с габаритите, тъй като огромното торпедо отпред буквално приковава погледа ти върху вуздъхоотворите в капака. А гигантската мощност върху задните гуми значи едно: натискаш педала на газта и до пета предавка задницата не спира да се върти, а таблото свети като коледна елха.

Източник: Христо Петров

Това е едновременно плашещо и мега яко. Това е чиста експлозия на емоции, но проблемът е, че те са заслепяващи. В SL не трябва да изпускаш тези емоции, защото рискът да потрошиш това бижу е голям.

Източник: Христо Петров

Използвам думата бижу неслучайно. Визуално SL500 е пир за сетивата. Синята боя блести под последните септемврийски лъчи. Шарката на радиаторната решетка сякаш е от малки скъпоценни камъни. Пропорциите са класически: огромно торпедо, нисък силует и стегната задница. Представлението по превръщането на SL от открит в закрит (и обратно) автомобил трае около 20 секунди, като покривът е олекотен с 15 кг. Това може да става със скорост до 40 км/ч, но задължително процедурата трябва да започне при спрял автомобил. Завихрянето се неутрализира до известна степен от ветробрана зад подглавниците.

Източник: Христо Петров

Интериорът е величествен. Като издължената муцуна, която сякаш няма край от мястото зад волана. Белият кожен салон не е подходящ, но тази кола не е и предназначена за ежедневно шофиране. Затова всичко е оправдано. Дори и единствената линия AMG Line, но повече и не ви трябва. Още повече, че така синият екстериор и белият интериор буквално разтопяват сърцето. За качеството на изработка няма да говоря. Достатъчно е да видите съчетанието между кафявия фурнир, алуминият и бялата кожа, за да сте наясно защо не се нуждаят от коментар. Нито ще коментирам аудио системата Harman Kardon, защото почти не съм я включвал. Миниатюрният скоростен лост е бижу, седалките са прекрасни. А всичко придобива ново измерение, когато натиснеш старт бутона, с което в главата ми нееднократно изплува прословутата фраза: „Ladies and Gentlemen, Start your engines“.

Източник: Христо Петров

Няма две мнения: очакванията ти за това, което се крие под дългия над два метра капак, са само едни: мощ. И тя е там. SL500 се задвижва от V8 двигател с 456 к.с. и 700 Нм. Инженерите били понижили разхода на гориво! Браво на тях. Но интересува ли го някой точно този показател в такъв автомобил? Ни най-малко, но трябва да се отбележи, че разход от около 14 л/100 км си е повече от впечатляващ. Ако издевателстваш върху задните гуми, компютърът може да покаже и до 18, но реалният разход е около 14, че дори и по-малко. Защото тази кола няма да се кара с 260 км/ч, макар да може. Гъзарията е с отворен покрив и до към 70-90 км/ч.

Източник: Христо Петров

Но аз не съм такъв. Взех SL500, за да си направя кефа. А той започва в мига, в който натиснеш бутона за стартиране на двигателя. Всичко започва с форсиране и режещ звук от ауспусите. Не рискувах нито веднъж да изключа тракшън контрола, тъй като това може да има изключително вредни последствия. Причината е, че Dunkin’ Donuts вреди на здравето. А удоволствието да ускориш до 100 км/ч за под 4,5 секунди е страхотно.

Източник: Христо Петров

Макар във визията на SL500 да се прокрадват някои метросуксуални черти, този роудстър си остава истински мачо автомобил, което доказва, че все още има място за “старите” мачо мъжкари. Мощната предница, напомпана със стероиди като български щангист преди олимпиада, се откроява с характерната радиаторна решетка. Прорезите върху капака (ала Gullwing 1954) и калниците само подсилват визуалното впечатление, а изживяването зад волана на SL е низ от безкрайни емоции.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики:

Mercedes-Benz SL500

Размери

Дължина, мм: 4612

Широчина, мм: 1877

Височина, мм: 1315

Междуосие, мм: 2585

Собствено тегло, кг: 1795

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 4663

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 456 при 5250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 700 при 1800-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,3

Среден разход, л/100 км: 9,0

Вредни емисии СО2, г/км: 205

Базова цена на модела, лв. с ДДС: от 242 432

Четете още тестове тук:

Renault Talisman Tce 200 мачка магистралата като дизелов круизер (тест-драйв)

Honda HR-V скача в дълбокото сред компактните кросоувъри (тест–драйв)

В Polaris Slingshot се чувстваш като герой на Marvel (тест драйв)

Ледено синьо за горещи емоции с Volvo S60 Polestar (тест драйв)

Коментари 11
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Китайският марсоход

Китайският марсоход изпрати първи свои снимки

Технологии Преди 1 час

За целта той използва самостоятелна камера, която е поставил до платформата

Байдън и съпругата му пиха чай с кралица Елизабет II

Байдън и съпругата му пиха чай с кралица Елизабет II

Любопитно Преди 9 часа

Байдън е 13-ият американски президент, който се среща с британската кралица

<p>ЦИК реши как ще гласуват хората с увреждания&nbsp;</p>

ЦИК реши как ще гласуват хората с увреждания и поставените под карантина

Избори 2021 Преди 9 часа

Дописвания в избирателния списък се допускат до 5 юли

Слънце и дъжд в понеделник

Слънце и дъжд в понеделник

България Преди 10 часа

Кога ще се оправи времето

Край на ерата "Бенямин Нетаняху"

Край на ерата "Бенямин Нетаняху"

Свят Преди 10 часа

Израел има нов премиер

Най-вкусният десерт: Сладък тарт с извара

Най-вкусният десерт: Сладък тарт с извара

Любопитно Преди 11 часа

Вижте как да си го приготвите:

Уилям Браудър

Кой е човекът в основата на Закона "Магнитски"?

Свят Преди 12 часа

Уилям Браудър със специално интервю, в което коментира и наложените санкции на страната ни

Грандиозен успех за ансамбъла ни по художествена гимнастика

Грандиозен успех за ансамбъла ни по художествена гимнастика

България Преди 13 часа

Златните момичета спечелиха златен медал на финала на 5 топки от Европейското първенство по художествена гимнастика във Варна

Г-7 ще отпуска по 100 млрд. годишно на бедните страни

Г-7 ще отпуска по 100 млрд. годишно на бедните страни

Свят Преди 13 часа

Г-7 призова също и други развити страни да се включат в усилието

Дан Шомон

Дан Шомон: В България има възможност за ново лидерство

България Преди 13 часа

Съветникът на Барак Обама с коментар за отношенията между САЩ и България, за санкциите по закона "Магнитски", за политическата ситуация у нас

Николай Витанов

Николай Витанов: Който отиде сега на море, ще спечели

Теми в развитие Преди 15 часа

"Ако 70% от българите се ваксинират, 3 пъти по-силна ще е защитата", смята математик на закрития COVID-щаб

Денис Бери

Почина Денис Бери

Любопитно Преди 15 часа

Той е режисьор на няколко телевизионни сериала, сред които е и "Шотландски боец"

<p>БХРА: Стикерите&nbsp;създават проблеми&nbsp;</p>

БХРА: Стикерите за ваксинация създават проблеми, вместо да ги решават

България Преди 16 часа

"Натискът да се имунизират служителите на всяка цена води до отлив на персонал", казват от асоциацията

Виктор Николаев

Виктор Николаев с голямата награда за телевизионна журналистика „Свети Влас“

България Преди 16 часа

Водещият на „Здравей, България“ беше отличен за висок професионализъм