1

Автомобил на 2011 г. за Европа стана "Нисан Лийф" Така за първи път в историята на престижната награда (CaroftheYear.org) победител се оказа електрически модел.

"Лийф" изпревари с едва девет точки новата "Алфа Ромео Джулиета" - наследникът на 147, който събра 248 т.

Трети се нареди интересния миниван "Мерива" на "Опел", който възкреси противоположно отварящите се врати в модерните автомобили. Моделът, който се участва в надпреварата "Ван на годината" в българския вариант на конкурс, събра 244 т.

Челната седмица допълват моделите "Форд C-Макс"/Гранд C-Макс (224 т.), "Ситроен C3"/DS3 (175 т.), "Волво S60"/V60 (145 т.) и "Дачия Дъстър" (132 т.).

"Журито отличи "Нисан Лийф" като революционен сред електрическите автомобил.

Той е първият електрически модел, който може да се сравни със стандартните автомобили по много критерии", коментира председателят на журито.

Тази награда признава революционния модел с нулеви емисии като реален конкурент на стандартните автомобили по отношение на безопасността, представянето на пътя, простора и управлението, подчерта и шефът на Рено-Нисан Карлос Гон.

"Лийф" е хечбек с пет врати. Дължината му е 4,45 м, а ширината- 1,77.

Задвижващи са предните колела, а двигателят - електрически, е с мощност от 80 кВ (109 к.с.). Всички те са налични в диапазона 2730 - 9800 оборота.

Кривата на максималния въртящ момент е по-скоро права: 280 Нм са на разположение на водача между 0 и 2730 оборота.

Максималната скорост на автомобила е 145 км/ч, а ускорението 0-100 км/ч става за 11,9 сек.

Засега "Нисан Лийф" все още не присъства на европейския пазар. Първите бройки ще се появят през декември, като първо продажбите ще започнат във Великобритания, Холандия, Ирландия и Португалия. В тези страни вече има правителствени субсидии за покупката на електрически автомобил.

Очаква се цената на модела в Европа да е около 30 хил. евро.

"Лийф" донесе престижната награда на "Нисан" 18 години след като го направи "Микра" - първият японски модел с това отличие.

Миналата година победител в конкурса беше "Фолксваген Поло", а преди него "Опел Инсигния" и "Фиат 500".

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@