Бл лгария се включва в европейския проект "Виа Карпатия" - за продължаване на най-краткия пътен маршрут по
оста Север-Юг. Развитието на проекта ще свърже Литва, Полша, Словакия, Унгария,
Румъния, България и Гърция.
Включването на Гърция, България и
Румъния разширява проекта и ще стимулира
транзитните превози между Балтийскo и Черно
море.
Декларацията
"Виа Карпатия" днес е била подписана от зам.- министъра на транспорта, информационните
технологии и съобщенията Камен Кичев, съобщиха от министерството.
Международният проект "Виа Карпатия" (viacarpathia.com) ще даде възможност за
по-пълното натоварване на трасето по важните пътни проекти,
които България вече изгражда по маршрута на Общоевропейски
транспортен Коридор, а също и на моста над река Дунав при
Видин - Калафат.
По настояване на Румъния и България към
декларацията са включени две допълнителни отклонения по трасето,
съответно - към пристанище Констанца и към София - Свиленград -
черноморските страни от ТРАСЕКА (TRACECA - Транспортен коридор Европа - Кавказ -
Азия).
Предложението на българската страна за отклонението София -
Свиленград цели по-цялостното обхващане на страните от
черноморския басейн в проекта, тъй като маршрутът на
отклонението съвпада изцяло с Коридор 4.
На пресконференцията след подписването на декларацията в
Ланкут, Южна Полша, полският министър Цезари Грабарчик е заявил, че проектът е
"веществено доказателство за европейската интеграция" и ще
улесни транспорта, пътуванията и туризма сред държавите.
Всички министри заявиха, че магистралата ще обслужва
икономическите интереси на техните страни, предаде
Асошиейтед прес.
България влиза в проекта "Виа Карпатия"
Развитието на "Виа Карпатия" ще свърже Литва, Полша, Словакия, Унгария, Румъния, България и Гърция
22 октомври 2010, 17:12
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!