Гръцкото правителство издаде наръчник за добри обноски на държавните служители.
Така близо 750 хиляди държавни служители в Гърция, които често са обект на подигравки заради некомпетентност и липса на ефективност, ще могат поне да демонстрират добри обноски към клиентите.
В наръчника за добри маниери, публикуван от министерството на административната реформа и електронното управление, се припомнят на служителите някои основни правила - "Не пушете", "говорете на вие на клиентите", "не слушайте музика".
Държавните служители са призовани да демонстрират своята добра воля към клиентите, като отговарят на исканията им да получат информация.
Надписът "ние не даваме информация", с който често пъти могат да се сблъскат клиентите пред гише в административна служба, е забранен, пише още в наръчника.
Когато законодателните реформи, прилагани активно през последните месеци в Гърция под натиска на межундародните кредитори, дават възможност за различни законосъобразни решения, то държавният служител трябва да избере най-благоприятното за гражданина.
Реформата на държавната администрация е една от основните цели на драконовските мерки, прилагани в Гърция с цел извеждане на страната от тежката икономическа криза.
В последния си доклад, публикуван в средата на март, работната група на ЕС, отговаряща за оказване на помощ на страната в прилагането на тези реформи, посочи като необходимо подобряването на ефикасността, отговорността и честността в държавния сектор.
Мерките за икономии, наложени от международните кредитори, предвиждат съкращаване до 2015 г. на 150 000 поста в държавния сектор.
Процес на оценка на държавните служители се очаква да започне от следващите седмици.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!