В рекламата на нова, колекционерска серия кукли Барби – Москино Барби (Moschino Barbie), за пръв път в историята на известната играчка се появи и момченце.
То не само се мярка в кадър, а е основно действащо лице, което си играе с куклите и уверява колко са хубави.
Как се стигна до тук?
Отдавна се знае, че на малките момченца им харесва да играят с кукли, като това няма отношение каква ще е сексуалната им ориентация в бъдеще, пише в. „Мундо“. По същия начин на момиченцата може да им харесват колички и топки.
Обществото може би най-накрая узрява, че децата трябва да имат свободата да се забавляват както искат, без да им се налагат сексуални стереотипи.
От друга страна не е тайна, че компанията производител на Барби – „Мател“, има проблеми с продажбите на куклата в последните четири години. Спадът само през 2014 г. беше 16% и няма признаци към подобряване на ситуацията, пише „Форбс“.
Много медии поздравиха „Мател“ за смелостта да разбие стереотипа на подобни реклами и на разликата между половете. Истината обаче е, че зад инициативата стои не творческия екип на „Мател“, а на „Москино“. И момченцето прилича на млада версия на творческия директор на модната марка – Джеръми Скот.
Исках той да въплъщава всички малки момченца като мен, които са играли с Барби, докато растат. Барби беше повече от играчка, тя беше муза за мен, обяснява Скот.
Видеото пародира рекламите на Барби от 80-те. То показва как момченцата и момиченцата еднакво обичат да играят с Барби. Става въпрос за себеизразяване, мода и въображение, обясняват от „Мател“.
Едно е сигурно – колекционерската серия от 700 броя Барби по 150 долара всяка беше разпродадена за час.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!