Започва рехабилитацията на над 25 км от пътя Батак-Доспат, който не е ремонтиран повече от 40 години, каза на пресконференция Лазаринка Стоичкова - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Тя направи и първата копка от ремонта на отсечката.
Обновяването на това трасе ще осигури безопасното пътуване на живеещите в общините Батак и Доспат и на всички, които използват пътя, който е
най-пряката връзка
между областите Пазарджик и Смолян.
Той осигурява и връзката с автомагистрала "Тракия" при с. Гелеменово, както и с път І-8 София-Пловдив-Пазарджик.
На целия участък ще бъде монтирана нова стоманена предпазна ограда, както и стоманен парапет. Предвиден е ремонт на прилежащите банкети, бордюри, тротоари, откоси. Ще бъдат ремонтирани 88 водостоци, ще се изградят и 11 нови.
Срокът за изпълнението на проекта е четири месеца,
а стойността на ремонтните дейности е 71 311 лв. без ДДС, каза също Стоичкова.
Цялостната рехабилитация на път ІІ-37 Батак-Доспат е част от схемата на Европейския съюз за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Подкрепа за реконструкция и рехабилитация на второкласни и третокласни пътища". Целта е да се подобри достъпността до основните транспортни дестинации в районите.
АПИ следи стриктно за качеството на изпълнението на ремонтните дейности по пътищата, увери Стоичкова.
За пръв път в историята на агенцията се прекратяват договори с фирми изпълнители по европейски фондове и се налагат сериозни санкции на тези от тях, които не са спазили изискванията. Наложени са санкции в максимален размер, който е 30% от стойността на договора, и задържане на банковата гаранция на фирмата изпълнител на ремонта на пътя Варвара-Велинград, даде пример тя. Миналата седмица е прекратен и договорът с фирмата, ремонтирала пътя до Пампорово.
Санкционират се всички лоши изпълнители. В рамките на оперативната програма има специален механизъм за санкциониране, ако до пет години, след като е ремонтиран или рехабилитиран определен участък, се появят недостатъци в качеството на изпълнение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!