Българският потребител оценява с 4,7 по шестобалната система банковите услуги у нас, показва изследване на агенция "Маркет линкс".
Българинът се влияе в най-голяма степен от конкретните финансови условия, които получава от банките, от обслужването и гъвкавостта към различните му нужди.
С най-малка тежест в общата удовлетвореност са развитата клонова мрежа и разнообразието на иновативни продукти.
Нивата на оценките по отделните индикатори варират от среден 3 до много добър 4,7, което показва значителна степен на чувствителност на клиентите към получаваните услуги.
Едновременно с това липсата на отлични оценки говори, че хората имат още по-високи очаквания към банките, особено що се отнася до лихвите, коментират от "Маркет линкс".
Това до известна степен въздейства негативно върху нагласата на хората да възприемат финансовите институции като партньор, допълват анализаторите.
Проучването е обхванало 1260 клиенти на банкови услуги в цялата страна.
На база събраната информация ще бъдат оповестени финалистите в категорията "Банка на клиента" на годишните награди на в. "Пари".
В десетте най-високо оценени банки са попаднали и такива с по-нисък пазарен дял.
От "Маркет линкс" коментират, че това показва, че по-високите нива на удовлетвореност не са запазени само за големите финансови институции.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!