Приходите от услуги през 2009 г. са намалели с 5,8% в сравнение с предишната година, най-вече поради свиването на потреблението в корпоративните клиенти.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) на "Глобул" за миналата година намалява с 4,3% в сравнение с 2008 г. и възлиза на 366 млн. лв.
Незaвисимо от сложната икономическа обстановка, компанията е успяла да съкрати непряко свързаните с дейността разходи с 5% в сравнение с предишната година.
Средното месечно потребление на клиентите на "Глобул" през 2009 г. е достигнало 119 минути, с около 6,3% повече от 2008 г., докато средният приход от един потребител е намалял с 8% до 17,60 лв.
През 2009 г. броят на клиентите на абонаментните програми на "Глобул" се е увеличил с 1,5% в сравнение с предишната година до общо 2,1 млн., или 55% от общата клиентска база на оператора.
Към края на периода общият брой на клиентите на оператора е 3,9 млн., пише още в съобщението.
През 2009 г. приходите на "Мобилтел" са 614,7 млн. евро (1,2 млрд. лв.),
докато за 2008 г. те възлизат на 667,4 млн. евро, съобщи компанията вчера. Понижението на приходите е с 7,9%.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) през 2009 г. възлиза на 327,1 млн. евро, което е с 11,8% по-ниско от предходната година.
Печалбата преди данъци и амортизационни отчисления за четвъртото тримесечие на 2009 г. се е понижила до 73 млн. евро от 82 млн. евро за 2008 г.
По-ниските цени водят до понижение на средните приходи от абонат на месец до 9 евро в края на 2009 г., в сравнение с предходната година, когато са били 9,6 евро, отбелязват от компанията.
Понижението на приходите от абонат се компенсира частично от увеличение в потреблението.
"Мобилтел" е завършила 2009 г. с 5,3 млн. клиенти. Абонатите на договор са нараснали с 400 хил. души до 3,2 млн. през м.г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!