210 млн. лв. ще инвестира до края на годината у нас немската верига за бързооборотни стоки "Плюс".
Днес отварят врати първите шест магазина - в Перник, Горна Ораховица, Харманли, Силистра и два в Севлиево.
Сега в централата на фирмата работят 100 души, 240 са заети в магазините и логистичните центрове.
До края на годината се очаква да бъдат разкрити още 400 работни места и обекти в 21 града. В София се строи магазин в ж.к. "Люлин 5".
"Плюс" стъпват на български пазар с обещанието за "малки цени". Това е първата у нас верига от типа "дискаунтер" (от англ. discount - намаление). Акцент в предлагания асортимент са плодовете и зеленчуците, прясното месо, млечните продукти и хлябът.
Освен познатите на потребителите международни и български марки в магазините от веригата се предлагат и продукти от собствени марки (подобно на Clever в "Била" и Vitae Doro в "Кауфланд").
Те заемат 35-40% от предлаганите стоки. Част от тях са разработени специално за българския пазар. Изрично изискване към доставчиците е да са сертифицирани по европейските стандарти в своята област.
От "Плюс" казват, че всички новопостъпили служители преминават обучение у нас или в Германия. Магазините се строят от български фирми на собствен терен, което осигурява заетост още преди отварянето им.
Компанията планираше да навлезе на българския пазар в началото на 2008 г. с 30 обекта, но концепцията й претърпя промени. Част от отварящите днес врати шест магазина бяха готови още в началото на миналото лято, но откриването им се забави.
"Плюс" е дъщерно дружество на германския концерн "Тенгелман" (Tengelmann.de). Търговската верига има повече от 4300 магазина в 14 държави. За нея работят над 84 хил. души, годишният й оборот възлиза на 12 млрд. евро.