От "Уникредит Булбанк" предупредиха клиентите си, че се е появил опит за измама, използващ името на банката.
Схемата на измамата е следната:
Клиентите на банката получават мейл, в който пише, че сесията им в системата на "Булбанк Онлайн" е блокирана.
Клиентите трябва да последват линк в писмото и да въведат в потребителското си име и парола за да избегнат постоянно блокиране на акаунта и сметката си.
Днес от банката предупредиха, че писмото не е от "Уникредит", т.е. клиентите не трябва да следват линка и в никакъв случай не трябва да въвеждат данни в страницата, към която води линка.
Текстът на писмото е написан на лош български, вероятно резултат от онлайн превод (като Google Translate например).
Страницата, до която води препратката в писмото, обаче, изглежда по идентичен начин със сайта на "Уникредит", но интернет адресът е различен.
Във връзка с опита за кражба на данни, от "Уникредит булбанк" разпространиха съвети за предпазване от фишинг:
1. Винаги можете да проверите истинността за изпратеното съобщение от банката, като се свържете с обслужващия ви банкер или служителите в Центъра за обслужване на клиенти.
2. Никога не следвайте препратките вложени в подобен вид писма.
3. Информирайте банката или онлайн търговеца.
4. Изтривайте подобни писма.
5. Сменете незабавно паролите или кодовете от истинския сайт, ако погрешка сте въвели конфиденциална информация на измамната страница.
6. Незабавно информирайте банката или търговеца за случилото се и следвайте дадените указания.
7. Уведомете всички засегнати страни за кражбата на данни.
8. Поставете предупреждение за внимание за измама на кредитните си отчети.
9. Ако не сте сигурни как да го сторите, попитайте банката или финансовия си съветник.
10. Не отговаряйте или препращайте подобен вид поща, като веднага я изтриете.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!