
Комисарят по въпросите на потребителите Меглена Кунева заявява: "Правата на потребителите в Европейския съюз са едни от най-добре защитените, но хората твърде често не знаят своите права или не са наясно как да ги защитават. Всеки потребител трябва да знае какви права има и когато отива да върне някаква стока, трябва да знае какво да прави, ако не получи онова, което е било заявено в рекламата, къде да се оплаче, ако сметката му изглежда завишена, къде да получи помощ, ако трябва да бъде разрешен някакъв спор. Това е практична информация и обучение, което помага на хората да се възползват от правата си и да получат качеството и услугите, които заслужават - онлайн или по магазините".
"DOLCETA" обхваща четири модула: основни права на потребителите (Договор за продажба, Обозначаване на цените, Продажба от разстояние, Реклама, Уреждане на спорове); финансови услуги (Управление на семейния бюджет, Потребителски кредит, Ипотечни кредити, Управление на банкова сметка, Спестяване и Инвестиции); безопасност на стоките и услугите и специален модул, предназначен за преподавателя с педагогически материали (Въведение в обучението на потребителя, Отговорни потребители, Здраве и безопасност на потребителя).
Онлайн модулите осигуряват основна, лесна за проследяване информация относно широк обхват от права на потребителите, подкрепена с практически примери от ежедневието, специфични въпроси и отговори и тест, с помощта на който да проверите своите познания.
Всеки подраздел е придружен с тест, чрез който любопитните могат да проверят доколко имат познания по тези въпроси.
Източник: IDG.BG