П ътуващите със самолет ще трябва да плащат около 40 паунда допълнително за двупосочен билет в границите на Европа, като по този начин те ще заплатят за вредата, която оказват на околната среда, отбелязва в. "Таймс" (TimesOnline.co.uk).
Мярката бе одобрена от Европейския парламент (ЕП). Той задължи Еврокомисията да изработи проекта за новите такси на авиокомпаниите, които ще трябва да увеличат бюджетите си с милиони.
Мерките са във връзка с изпускането на парникови газове в атмосферата. Според анализите самолетната индустрия е един от водещите и най-бързо разрастващ се източник на вредни емисии, но този сектор не е обхванат от Протокола от Киото, припомня Econ.bg.
В същото време, ако актуалната тенденция се запази, броят на полетите от и до европейски градове ще се увеличи двойно до 2020 г. и ще се утрои до 2030 г. За сравнение през 1950 г. британските летища са се справяли с поток от 2,1 млн., души, докато през 2004 г. той е нараснал до 216 млн., отбелязва "Таймс".
Едно от предложенията e да се обложи цената на самолетното гориво с данък добавена стойност. Тази мярка обаче е непопулярна сред авиокомпаниите, тъй като ще повиши цените на самолетните билети, точно когато "евтините компании" са в прогрес.
Ако секторът стане част от търговската схема на вредни емисии на ЕС, авиокомпаниите, които замърсяват по-малко ще могат пък да продават своите дялове на европейския пазар за емисии на въглероден диоксид.