Тук идва голямата изненада - седмото място е окупирано от скромната руска "Лада" с оценка 1,46, която оставя зад себе си "Сузуки", класиран на осма позиция, "Ягуар" на девета и СААБ на десета.
Сюрпризът е още по-голям, като се има предвид, че "Мерцедес" например е класиран на незавидното 31 място, оценен с 2,02. Зад гиганта от Щутгарт в самото дъно на таблицата се нареждат само "Фолксваген" (2,03), "Ленд Роувър" (2,12) и "Смарт" (2,17).
Вторият най-добре класирал се немски автомобил е БМВ, който с резултат 1,5 заема 12-о място. "Ауди" е на 17-а позиция с оценка 1,67, а "Опел" получава 1,76, което е достатъчно едва за 22-ро място.
Чешката "Шкода", собственост на "Фолксваген", се представя далеч по-добре от испанския си събрат "Сеат", също част от волфсбургския концерн, което заема 26-а позиция.
"Лада" демонстрира още по-голямо превъзходство в отделните подкатегории на класацията. Руската машина е класирана на четвърто място (1,35) по отношение на цена-удовлетвореност от продукта, изпреварвана само от "Порше" (1,1), "Тойота" (1,30) и "Субару" (1,33).
Подобна е и картината в категорията удовлетвореност от сервизното обслужване на автомобила: тук "Лада" е класирана на по-предна позиция дори и от лидера "Порше". Руският автомобил обаче няма никаква конкуренция в графата "цена на ремонта", където безапелационно заема първото място с оценка 1,67.
Немските автомобилопроизводители реагираха твърде бързо след обявяването на проучването и заявиха, че получените оценки не могат да претендират, че непременно отговарят на истината, тъй като 50-те хил. шофьори, участвали в допитването, са само една малка част автомобилистите в страната.
От ADAC дават далеч по-лесно и логично обяснение.
Става дума за рейтинг, който се определя от субективното чувство на удовлетвореност у потребителя на даден продукт. Хората, които карат скромни евтини автомобили, нямат големи изисквания към тях - те обикновено са доволни, когато колата им е достатъчно непретенциозна.
Обратно, собствениците на скъпи и луксозни возила с право не са склонни да правят дори минимални компромиси с каквото и да било - качество, комфорт, сигурност. Най-малкият проблем може да доведе до сериозни разочарования от машината.
Не на последно място, става дума за класация, измерваща удовлетвореността на шофьорите от техните собствени коли.
Що се отнася до класацията на общия рейтинг, която се изготвя на основата на техническите характеристики, надеждността, имиджа на марката и пр., резултатите са съвсем различни.
Тук лидери традиционно са немците - "Мерцедес", "Порше", БМВ, "Ауди" и "Фолксваген", следвани от японците от "Тойота" и "Мазда".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!