0
Из за, малък испански остров в Средиземно море, е екзотично местенце, където властват топлите летни дни и прохладните вечери, изпълнени с любов, красиви хора и хубава музика. Ибиза е един оазис от дневни и нощни клубове, където можеш едновременно да се насладиш на динамика, прекарасна гледка и в същото време да пренесеш съзнанието си отвъд границите на материалното. Не е нужно обаче да ходите чак до там. Подобна тръпка може да се изпита и при шофирането на новия Seat Ibiza - автомобил, впечатляващ с италиански дизайн и немска прецизност.

Екстериор
Въпреки че новата Ibiza е построена върху платформата на VW Polo, която за първи път бе въведена в експлоатация с модела Skoda Fabia, "испанецът" изглежда съвсем различно. Това се дължи на факта, че малкият Seat е пипнат от дизайнерския гений Валтер Да Силва. Италианецът, който преди да постъпи на работа в Seat вдъхна живот на хитовите модели на Alfa-Romeo - 156, 166 и 147, се нагърби със задачата да наложи излъчване на топлота и страст върху "сухата" техническа база на Volkswagen. Основните промени засягат радиаторната решетка, която е уголемена, а стилната є линия се слива с тази на предните светлини. Спортната осанка се подсилва и от обтекаемата форма на предния капак, както и от цялостната аеродинамична визия. Благодарение на новата си "обвивка", освен че изглежда по-екстравагантно, Ibiza е с намален коефициент на въздушно съпротивление (Cx=0.31). Стоповете са разположени хоризонтално и сравнително високо, като по този начин се получава оптична измама за по-широко и едновременно по-ниско купе. Като цяло малкия Seat прилича много повече на Alfa-Romeo, отколкото на който и да е от моделите на Audi, VW и Skoda. Това е разбираемо предвид миналото на дизайнера и е само в плюс за испанския филиал на концерна Volkswagen.

Интериор

Салонът на Ibiza също се различава доста от останалата продукция на концерна. В арматурното табло отново са загатнати чертите на Alfa. Пластмасата, от която е изработено, е малко груба и е в разрез цялостния стилен облик на интериора. Приборите са информативни и удобни за навигация. Седалките са удобни, но този път типично по немски - твърди. Единственият им недостатък е слабо развитата странична поддръжка, факт, дължащ се на сравнително малките бордове на креслата. При най-ниското ниво на оборудване отсъства регулирането на шофьорската седалка по височина. Интерес представлява триспицовият волан, който е ергнономичен и снабден с необходимите регулировки. Странна е и формата на отворите за въздух. Те са сферични, което позволява лесна и бърза настройка във всички посоки. Отзад мястото за пасажери не предлага кой знае какъв комфорт, но е прилично за автомобил от този клас. Багажникът също е малък, но това е градски автомобил, а не семеен седан.

Двигател. Динамични и ходови характеристики

Моделът се предлага с три бензинови и три дизелови двигателя с директно впръскване на горивото. За тема на материала се спряхме на версията 1.4 16V с мощност 75 к.с. и най- ниско ниво на оборудване Stella. Това е един добър вариант относно икономичност, динамика и крайна цена и е лесно съпоставим с алтернативите в класа.

1.4-литровият агрегат предлага доста прилична динамика. Звукът му на високи обороти наподобява този на високооборотна шевна машина, но хубавото е, че не дразни. Ускорението и разходът на гориво са много добри за автомобил от този клас. Петстепенната, механична скоростна кутия пасва перфектно на 16-клапановия мотор. Предавателните є числа са добре подбрани, което в случая е определящо за добрата еластичност на агрегата. Като цяло двигателят е здрав, надежден и лесен за поддръжка. Окачването е доста твърдо, което е още един от малкото минуси при Ibiza и е недостатък присъщ и на VW Polo. Това е в следствие от общата платформа.

Безопасност и базово оборудване

Стандартните "екстри" при новия Seat Ibiza са подбрани много добре, а цялостното оборудване е доста по-богато от повечето алтернативи. Някои от опциите допринасят за отличната пасивна безопасност. Освен това поцинкованото купе е с лазерни заварки между покрива и страничните панели. Новата технология за свързване на ламарините прави колата здрава и изключително надеждна. Спирачките са ефективни, не са оборудвани с ABS, но по желание на клиента и естествено срещу допълнително заплащане, на автомобила може да бъде монтирана антиблокираща система.

Цена

Тя не е от най-ниските за возило от този клас, но предвид богатото базово оборудване, интересния дизайн и прецизната изработка автомобилът определено заслужава внимание. Ако желаете чрез автомобила си да се докоснете до горещите средиземноморски страсти, усетете силата с новия Seat Ibiza.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 5 часа

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 5 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 8 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 8 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 9 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 9 часа

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 9 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 10 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 10 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 10 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 11 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 11 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Обмислят обявяване на епидемия от коклюш у нас

Обмислят обявяване на епидемия от коклюш у нас

България Преди 11 часа

Ето кога се очаква това

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 11 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 11 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 11 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове