"Инцидентите с двата пожара във влаковете София - Кардам и Пловдив - София може да не са случайни", каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев след заседанието на МС.
Според него е притеснителен фактът, че в рамките на три месеца са станали два сходни пожара.
"Ако причината за пожара във влака Пловдив - София е техническа и ако тя е подобна с причината за инцидента във влака София - Кардам, то отговорността е на железниците", отбеляза Мутафчиев.
Все още обаче екипи на транспортното ведомство имат затруднен достъп до изгорелите вагони от втория пожар.
Според Мутафчиев учудващо е, че двата вагона на влака София - Пловдив са били скоро ремонтирани и дори с пожарогасителите огъня е бил трудно овладян.
Той смята, че част от проблемите в БДЖ се дължат на факта, че държавата не е обезпечила докрай реформата в железниците.
"Предстои поръчка на нови 35 спални вагона", съобщи транспортния министър. Според него държавата трябва да осигури средствата за нови влакове не чрез субсидии, а по правилата на ЕС, т.е. срещу новите влакове да има задължение за качествен превоз.
Мутафчиев заяви, че са необходими 200 млн. лв. за поръчката на подвижен състав. Вече са доставени 50 нови мотриси - 25 електрически и 25 дизелови, внесени са 100 рециклирани вагона.
"Най-лесно е министърът да каже "аз поемам отговорността и след мен да се оправя който си иска", въпросът е, че това нещо трябва да бъде решено и се надявам, че ще има тази политическа воля", заяви Мутафчиев.
Той добави, че на предстоящото изнесено заседание в Банско ще внесе доклад за състоянието на БДЖ и Министерството на транспорта ще поиска държавни гаранции за оздравяването на жп транспорта и осъществяването на стратегията.
"От решенията в Банско зависи как ще продължи процедурата, тъй като тя е за 15 години и трябва да се дадат сериозни гаранции както за комфорта, така и за сигурността на пътниците", заяви Мутафчиев.
Вчера от железничарския синдикат обявиха, че са нужни 1,5 млрд. лв. за обновяване на вагонния парк.
На заседанието на парламентарната комисия по транспорта днес министър Петър Мутафчиев съобщи, че във ведомството няма проекти, които да са спрени от ЕК.
Мутафчиев каза, че ограниченията по ИСПА се отнасят само за магистрала "Люлин". Не сме изпуснали влака, но се изискват много усилия не само от държавата, но и от изпълнителя на обекта, каза министърът.
Мутафчиев информира, че се работи усилено по проекта за Дунав мост 2 и че е получил уверения от изпълнителя, че сроковете ще бъдат спазени.
Като проблем се очертава рязкото оскъпяване на цените на инертните материали, необходими за строителството, отбеляза министър Мутафчиев. Той информира, че в началото на следващата година се предвижда срещу между представители на България, Италия, Македония и Албания във връзка с ускоряването на проекта за коридор 8.
Мутафчиев информира, че се очаква на 5 септември ЕК изцяло да приключи процедура по отмяна на регламента за предпазната клауза на българската авиация и страната ще стане равноправен европейски превозвач.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!