Това заяви пред Би Ти Ви директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
По думите му повечето мостове в България са строени през 70-те години, когато са били проектирани да издържат до шеста степен по скалата на Медведев-Шпонхойер-Карник.
"При днешното строителство мостовете се изчисляват да издържат до девета степен по същата скала", посочи той.
За аварийното състояние, в което са много от съоръженията, се знае от 2007 г., каза още Лазаров.
"Ако започнем процедурите сега, след година и половина ще имаме нови съоръжения.
А парите, които ще се дадат за ремонти, ще са много по-малко от това да се строят нови мостове", заяви директорът на "Пътна инфраструктура".
Вчера премиерът Бойко Борисов започна консултации с всички политически сили в парламента за това какви мерки трябва да вземе държавата за укрепването на мостовете.
В най-лошо състояние са мостовете на 61-и км и 67-и км на автомагистрала "Тракия" и на 30-и км на автомагистрала "Хемус".
Само за ремонтите по тях са необходими около 43 млн. лева, стана ясно вчера.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!