Google съобщи в четвъртък за приходи в размер на 3,66 млрд. през първото тримесечие на 2007 г.. Това е с 63% по-висок резултат в сравнение със същия период от миналата година и с 14% повече от приходите през миналото тримесечие.
Разходите за придобиване на трафик през тримесечието са били 1,13 млрд., което се равнява на 31% от приходите от реклами.
От компанията казват, че високите приходи за тримесечието се дължат на растежа на основните дейности (търсене и реклама) и изграждането на силни партньорства.
Google продължава да се разраства в световен мащаб, сключвайки важни партньорства и развивайки платформата си, за да достави по-целенасочени и по-измерими реклами.
Тази експанзия на мрежата на компанията й е позволила да подобри обслужването на потребителите чрез нови възможности и програми, коментира TechNews.bg.
В Google са доволни от растежа в САЩ, а в международен план ситуацията била още по-добра. И тъй като стратегията на компанията работи, то тя няма да бъде променяна.
Google ще продължи и занапред да инвестира в информационни центрове, инженерство, продажби и поддръжка.
Въпреки растежа обаче приходите на служителите на компанията намаляват. От Google обясняват това с факта, че компанията е фокусирана върху щастието на потребителите, а не на служителите си, писа Informationweek.com.
Приходите от онлайн собственост на Google са се увеличили със 76% за една година и с 15% от миналото тримесечие. Сайтовете на Google са генерирали 2,28 млрд., което е 62% от общите приходи.
Приходите, генерирани от партньорските сайтове чрез AdSense програми, са 1,35 млрд. или 37% от общите, което е увеличение с 45% в сравнение с първото тримесечие на 2006 г.
Резултатите на компанията са логични, имайки предвид растежа с 85% на броя на платените линкове в платформата за реклама на компанията.
През първото тримесечие на 2006 година Google е обслужвала 122 трилиона реклами според Nielsen//NetRatings, а през първото тримесечие на тази година броят им е достигнал 226 трилиона.
По данни на Nielsen//NetRatings уеб трафикът на компанията се е увеличил с 20% за една година, базирано на средните стойности за тримесечие.
През първото тримесечие на 2006 г. онлайн собствеността на компанията е имала около 93-милионна аудитория на месец в САЩ. Този брой сега е 111,7 млн..
В сравнение с Yahoo Search и MSN/Windows Live Search, Google Search е показала най-голям растеж за една година.
През февруари 2007 броят на търсенията е бил 3,6 млрд., докато през февруари 2006 е достигал 2,56 млрд., отново според Nielsen//NetRatings.
В същото време Yahoo са регистрирали 1,33 милиарда търсения през февруари 2007, а година по-рано - 1,19 милиарда.
За MSN/Windows Live Search този брой е 618 млн , а през първото тримесечие на 2006 е бил 566 млн.
Данни от друга фирма за проучвания - Hitwise, показват, че Google е увеличила пазарния си дял за сметка на конкурентите си. През март 2007 в САЩ той е бил 64%, което е увеличение с 6% в сравнение с март 2006 г.
Yahoo, MSN и Ask са имали дялове за март 2007 съответно от по 22% (-1% в сравнение с миналата година), 9% (-4%) и 3% (-0,5%). По-рано тази седмица Yahoo обяви спад в печалбата си за тримесечието от 11%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!