Пс страниците на всички френски вестници днес са поместени снимки на горящия Конкорд или "Конкордът на смъртта" както пишат много от изданията, няколко секунди преди да се разбие. "Това беше като експлозия на мини атомна бомба", твърди британски пилот, свидетел на падането, цитиран от "Фигаро". "Льо Паризиен" разкрива самоличността на втория пилот на самолета, а "Франс Соар" помества коментарите на друг свидетел на драмата. Според него, "пилотът е истински герой, тъй като, ако не беше направил завой самолетът щеше да падне над градчето Гонес.. Като не е успял да върне обратно самолета, той е предпочел да не увеличава броя на загиналите". На страниците на вестник "Ожурдюи" бивш пилот на Конкорд споделя, че "това наистина е било най-лошият от всичките сценарии - когато в пилотската кабина всички алармени светлини започнат да мигат". На нашия жаргон, разказва бившият пилот, наричаме това "коледна елха". Процедурата предвижда да се прекъсне веднага захранването с керосин на горящия мотор.. В следствие на това тягата върху другото крило става по-мощна и самолетът се накланя на едната страна. Според мен, продължава обясненията бившия пилот на Конкорд, пилотът е опитал да изправи самолета като е завъртял кормилото в другата посока, но не е успял да върне Конкорда в нормалното положение. На 200 метра височина, той дори не е имал времето да помисли за връщане на самолета..
Според "Франс Соар" "двигателите са слабите места на свръхзвуковия самолет". От всекидневника припомнят, че двигателите са Олимпус, взети от програма за британски бомбардировачи. През 1962-а година това са били единствените двигатели на разположение. Шумни, лакоми за гориво, крехки, но много мощни, тяхната тяга е била удвоена, за да бъдат екипирани Конкордите. "Самолетът наистина се оказва голям лакомник, потвърждават и от "Ле Дерниер Нувел ДАлзас", но също и символ на престиж.. Най-прекрасната птица в небето.. Според "Репюбликен Лорен" "Това беше най-расовият и най-сигурният от всички граждански самолети пускани някога в небето". За 25 години служба няма регистриран нито един значителен инцидент! Кой друг апарат би могъл да се похвали с такава равносметка?, пита се в коментарите си "Ла Трибюн".. "Един мит се разби вчера", тъжно заключава "Пари Норманди".
Френският печат днес - 26.07.2000 год.
По страниците на всички френски вестници днес са поместени снимки на горящия Конкорд или "Конкордът на смъртта" както пишат много от изданията, няколко секунди преди да се разбие. "Това беше като експлозия на мини атомна бомба", твърди британски пилот, свидетел на падането, цитиран от "Фигаро".
26 юли 2000, 10:00
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!