Тяхното изпълнение ще започне през 2007 г. и ще завърши през 2010 г. С тези 4,150 млрд. евро България е на трето място по обем на безвъзмездните помощи, отпуснати от ЕС за изграждане на вътрешно-транспортната инфраструктура, отбеляза министър Петров.
Проектите са:
Елиминиране на тесните места на Рейн-Майн-Дунав. Българската част на проекта ще струва 138 млн. евро.
Модернизиране на жп линията Гърция/българска граница - София - Будапеща - Виена - Прага - Нюрнберг, чиято стойност за българската част е 2, 400 млрд. евро.
Автомагистрала Солун-София. Строителните работи в българската част възлизат на 675 млн. евро.
Железопътна линия Бари-Дуръс- Бургас/Варна. Проектът е на стойност за територията на България - 937 млн. евро.
През българска територия проектът е разделен на три лота:
- Модернизация на железопътната линия София-Пловдив - 156 км
- Реконструкция на железопътната линия Пловдив-Бургас - 294 км
- Реконструкция на железопътната линия Карнобат-Варна - 157 км.