С ветовният пазар на мобилни телефони ще достигне 1 млрд. продадени устройства през тази година, прогнозира авторитетната компания за проучвания и анализи Ай Ди Си (IDC).
Всеки от петте основни играчи в сектора отчита рекордни резултати през третото тримесечие на 2006-а. "Нокиа" е на върха, следвана от "Моторола", "Самсунг", "Сони Ериксон" и Ел Джи, сочат данните на IDC.
С най-голям принос за ръста са новите пазари, където голям брой потребители за първи път си купуват мобилен телефон. Такъв например е необятният Китай.
На Запад пък фактор за растежа е подмяната на вече остарелите апарати с нови, по-богати на възможности.
Тази година музиката е най-търсена характеристика от потребителите на мобилни телефони, установява анализът на Ай Ди Си.
Музикалните хендсети са пълно-функционални клетъчни телефони с вграден mp3 плейър. Те са атрактивни, тъй като съчетават в едно устройство комуникация и развлечение.
Всеки доставчик вече има в арсенала си музикален телефон, а потребителите масово са готови да купуват подобни устройства, твърдят от Ай Ди Си. В дългосрочен план обаче анализаторите не са сигурни, че концепцията "телефон-музикален плейър" ще продължи да бъде актуална.
Музикалните телефони са по-големи и по-тежки от стандартните телефони и MP3 плеъри.
Животът на батерията е друг фактор, който натежава като минус за тези хибридни устройства. Обикновеният клетъчен телефон издържа около 20 часа на батерия в стендбай режим и около четири часа разговори.
Използването на телефон като mp3 плейър в продължение на час може да остави притежателя му без време за разговори. Някои хибридни модели включват батерия с двоен капацитет, но това пък увеличава теглото им.
Засега са налице всички признаци, че нито по-голямото тегло, нито краткият живот на батерията могат да спрат устрема на производителите, които продължават да атакуват потребителите с реклами на музикални телефони.
Зад статистиката за поредни рекорди в продажбите обаче остават скрити страховете от безжичния свят. Опасни ли са и колко мобилните телефони? Дали след 20 години няма да има масови заболявания от рак но мозъка? Предстои да се види...
Превъзходството на iPod на пазара за плейъри ще продължи най-малко и в следващите година и половина. Въпреки нарасналата конкуренция в сегмента, плейърът на "Епъл" ще остане на върха по пазарен дял, твърдят от "Джупитър рисърч" (JupiterResearch.com).
Прогнозата идва в момент, когато "Майкрософт" готви офанзива със плейър Zune, а мобилните телефони стават все по-добри в музикалното възпроизвеждане. Силните позиции на iPod на пазара за mp3 плейъри обаче няма да бъдат лесно разклатени, смятат анализаторите.
"Епъл" има лоялна база от клиенти, които си купуват регулярно ъпгрейди от компанията. "Джупитър" не очакват значителна загуба на пазарен дял за "ябълката" през следващите 18 месеца. Първото изпитание за iPod ще бъде този месец, при дебюта на Zune.
Потребителите на самостоятелни mp3 плейъри ще достигнат 100 млн. в САЩ през 2011 г., се твърди още в прогнозата. В момента те са 37 млн.
Същевременно обаче броят на хората, които използват мобилни телефони с mp3 възможности, ще превиши числеността на потребителите със самостоятелни аудиоплейъри още през 2009 г., сочи анализът.