Най-сериозни възражения, както се очакваше, предизвика присъждането на Голямата награда на фестивала.
Останалите награди повече или по-малко отразяват обективно равнището на кокурсната програма. "Адаптация" взе втората по значение "Сребърна мечка", а французина Патрис Шеро бе отличен за най-добра режисура за филма си "Неговият брат".
Триумфът на американците бе потвърден с наградата за най-добър актьор - Сам Рокуел в "Признанията на един опасен разум". Китайците пък имаха 100% успеваемост - и двата им конкурсни филма се завръщат с престижни награди: "Сребърна мечка" за художествен принос на Ли Янг за "Задънената шахта" и наградата "Алфред Бауер" (която се дава за перспективни търсения в киното) на Чжанг Имоу за "Герой".
Както се предполагаше, немското кино също получи своето, при това напълно заслужено. "Good Bye, Ленин!" на Волфганг Бекер бе отличен с наградата "Синият ангел" като най-добрия европейски филм на Берлинале 2003, а "Светлини" на Ханс-Кристиан Шмидт получи признанието на международната кинокритика.
Общият баланс на тазгодишното Берлинале определено е положителен. Фестивалът успешно преодоля кризата и направи решителен завой от очерталото се затъване в компромис с баналното към една решителна защита на киното, което отстоява художествени принципи. В този смисъл несъгласията с някои решения на журито не са от съществено значение - на Берлинале 2003 триумфираха сериозните филми и те бяха забелязани от специалисти и публика, които се убедиха, че съвременното кино се развива.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!