В Женева "Мицубиши" показа i MiEV и i MiEV Sport Air. И двата модела са електрически, като идеята на компанията е единият да е адресиран към японските купувачи, а другият - към Европа.
I MiEV е символ на зелената технология на "Мицубиши".
Иновационният градски автомобил се появи като студия още на изложението във Франкфурт през 2003 г. След тестовете на колите в Япония, Нова Зеландия, САЩ и Европа той ще бъде пуснат първоначално на японския пазар. Очаква се началото на продажбите да е през лятото.
Все още не е взето решение дали и кога ще започне предлагането му на Стария континент, но "Мицубиши" продължават да изследват реакциите на европейската публика и да тества прототипите.
i MiEV се различава от i MiEV Sport Air по левия волан, по-широката предна и задна следа, както и по по-дългите навеси на каросерията на потенциалния европейски вариант на автомобила.
Колата осигурява достатъчно пространство за четирима пътници. Специфичните й пропорции обаче - висок покрив и тясна следа, ограничават възможностите за динамично представяне, но за сметка на това са подходящи за градски условия.
За да направят автомобила по-привлекателен за по-просторните райони извън централните части на европейските градове, конструкторите от "Мицубиши" са решили да предложат просто решение - именно широка предна и задна следа.
Комбинирайки дълго междуосие с нисък център на тежестта - заради централно разположените под пода на купето батерии, прототипът i MiEV може със сигурност да се справи с условията на пътното движение в Европа.
Увеличени са надвесите отпред и отзад, с цел да се осигури необходимото за Европа по-високо ниво на безопасност за пешеходците, както и по-добра защита за пътуващите в автомобила в случай на удар отзад, с което общата дължина достига 3450 мм, сравнена с 3395 мм за варианта на i MiEV, предназначен за японския пазар.