0
В и иналия брой се спряхме по-подробно на традициите на френските автомобилни производители в компактния и субкомпактния клас, както и на бъдещите им планове в тази насока. Не може да се отрече, че французите имат сериозно минало и в по-горния, среден клас и най-вече в неговия долен сегмент. Истината е, че въпреки добрата наситеност от малки автомобили и богатото моделно разнообразие при компактните возила групировката PSA бележи някои моментни пропуски в по-горния клас.
До този момент Peugeot е по-напредналата марка, тъй като всички ниши от моделното семейство са запълнени, но представителят в по-разпространения сегмент на средния клас 406 вече е морално остарял. Този автомобил от години започна да предава фронта и да губи пазарни позиции. Представен преди осем години 406 вече не отговаря на повишените изисквания за оборудване, качество на материалите и т.н., въпреки безспорно красивата си външност неговият час е ударил и смяната на поколенията в случая се е забавила. Всички немски производители си подмениха моделните си семейства в този клас още преди 2-3 години. Все пак и французите няма да се бавят още дълго и следващата година ще е повратна за тях.

В началото на 2004 г. на пазара ще се появи наследникът на 406, чийто моделен индекс едва ли е изненадващ - 407. Шасито на 407 ще послужи за база не само на този модел, но и на заместника на 607, 608, очакван през 2007 г. На тази основа ще легнат и моделите на Citroen C5 и С6. За разлика от "шевроните" Peugeot ще заложи на стоманено окачване с двойни носачи и отпред и отзад. Програмата на новия модел е следната:
- Началото на 2004 г. - представяне на 407 във версия лимузина с четири или пет врати.
- В края на същата година ще се появи и 407 SW. комбивариатът на 407 ще се отличава с огромно вътрешно пространство, висок покрив, а почти сигурно е, че ще бъде монтиран и трети ред седалки.
- В средата на 2005 г. на пазара ще излезе 407 Coupe.

Този път спортната версия на лимузината ще бъде проектирана без участието на Pininfarina. Имайки предвид дизайнерските шедьоври, сътворени от специалистите на Peugeot през последните години, едва ли липсата на намеса от страна на прочутата дизайнерска фирма ще окаже негативно влияние на екстериора на спортния автомобил.
И при 407 акцентът в моторизацията ще падне върху дизеловите агрегати HDI. Мощността на common rair моторите ще варира между 130 и 170 к.с.
2004 г. ще е повратна и за Citroen. Там положението с моделното разнообразие в момента е доста сложно. Представителият в най-рапространения, "голфовия" клас няма да се запомни като особено успешен модел. Xsara може да се нарече невзрачен автомобил, а с малко повече суперлативи може да се говори единствено за вариантите с HDI агрегати. Догодина Citroen ше се бори за по-голям пазарен дял в компактния клас с наследника на Xsara, С4. С4 е почти толкова голям, колкото GS или BХ, но определено няма да се оборудва с хидропневматика или други подобни технически екстравагантности. Новият компактен Citroen ще се прелага в три различни варианта на каросерията. Първоначално ще дебютира във версия хечбек с пет врати. По-късно през същата година ще се появи и купето с три врати, а година след това ще видим и компактен ван, който се явява наследник на Xsara Picasso. Двигателите на С4 ще будят респект. Предвижда се оборудването с дизели от 130 до 170 к.с., а ще се прелага и бензинов агрегат с мощност над 200 к.с. С4 ще трбва да замени в световния рали шампионат и Xsara WRC.
Друго важно нововъведение в програмата на Citroen е С6, който ще наследи легендарните DS и СХ в горния сегмент на средния клас гама. С6 ще предлага много интересна технология. Говори се за прозорци с вариативно оцветяване, адаптивна аеро­динамика, подвижен заден спойлер, насочване на фаровете по посока на завой, активно окачване и завиващи задни колела. Моторизацията ще е впечаляваща. Най-мощният бензинов агрегат ще достига 250 к.с., а ще се предлага и 2.7-литров HDI с турбокомпресор и мощност над 200 к.с.
Няма спор, че PSA върви в правилната посока. Французите са силни навсякъде, където пазарът расте. Най-притеснителното от немска глена точка е, че френските автомобили предлагат не само ниски цени, приятен дизайн и впечатляваща технология, а атакуват силно там, където германците доскоро бяха ненадминати, в качеството и изработката.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Пиперлив език и щури рождени дни разтърсиха Вилата на любовта

Пиперлив език и щури рождени дни разтърсиха Вилата на любовта

Любопитно Преди 6 часа

Програмистът Тихомир и полицайката Маргарита празнуваха заедно

Армения предава още територия на Азербайджан

Армения предава още територия на Азербайджан

Свят Преди 7 часа

Населените места са били под арменски контрол от началото на 90-те години

Главчев се отказа от смяната на външния министър

Главчев се отказа от смяната на външния министър

България Преди 10 часа

Това научи NOVA неофициално от свои източници

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Свят Преди 11 часа

НАТО направи карта на съществуващите възможности

Главчев освободи трима зам.-министри

Главчев освободи трима зам.-министри

България Преди 11 часа

Това са Мартин Гиков, Николай Сиджимов и Николай Найденов

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

България Преди 11 часа

Мартин Димитров от ПП-ДБ посочи, че Денков не е подписвал договора, нито неговият енергиен министър

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

България Преди 12 часа

С него групата стартира разширяването на търговската си мрежа в цялата страна

Освободиха от длъжност областния управител на Бургас

Освободиха от длъжност областния управител на Бургас

България Преди 13 часа

Пламен Янев беше назначен за областен управител на Бургас на 28 юли 2023 година

Стоянов: Янев е имал контакт с Мартин Божанов

Стоянов: Янев е имал контакт с Мартин Божанов

България Преди 13 часа

Това става известно от писмен отговор на служебния министър на вътрешните работи

<p>Първа доставка на шведско ядрено гориво за АЕЦ &quot;Козлодуй&quot;&nbsp;</p>

В АЕЦ "Козлодуй" пристига първата доставка на ядрено гориво от Уестингхаус

България Преди 13 часа

Горивото от "Уестингхаус" е предназначено за 5-ти блок на централата

Мъж заплаши да се самовзриви до консулството на Иран в Париж

Мъж заплаши да се самовзриви до консулството на Иран в Париж

Свят Преди 13 часа

Полицията съобщи, че е разположила сили на терен и е помолила гражданите да избягват района

Стефан Димитров: Оставам министър до указ на президента

Стефан Димитров: Оставам министър до указ на президента

България Преди 13 часа

Стефан Димитров: Аз не съм политик, аз съм дипломат

д

Уникалните вина, родени от черни вулканични кратери

Любопитно Преди 14 часа

Вино се произвежда на архипелага от 15-и век, когато пристигат първите испански колонисти

Русия постави условията си за преговори за Украйна

Русия постави условията си за преговори за Украйна

Свят Преди 14 часа

Лавров иска да се говори за Украйна, "която е изконно руска"

Петков: Тайна координация между Борисов, Радев и Пеевски

Петков: Тайна координация между Борисов, Радев и Пеевски

България Преди 14 часа

Петков: Стефан Димитров „явно не е с евроатлантически поглед“

Колко често българинът поръчва храна за вкъщи

Колко често българинът поръчва храна за вкъщи

Любопитно Преди 14 часа

Food quiz със Стефани от Hell’s Kitchen