П о-строг контрол при издаването на свидетелство за правоуправление на МПС предвижда план-програмата за подобряване на безопасността на движението през 2007-а, подписана от министрите на транспорта, вътрешните работи и регионалното развитие и благоустройството.
Кабинетът възложи на Асен Гагаузов, Петър Мутафчиев и Румен Петков задачата за изготвянето на документа след тежката катастрофа край Бяла.
Според приетият текст броят на задължителния минимум часове при практическото обучение на кандидат-шофьорите трябва да бъде увеличен от 25 на 30 часа. Трябва да бъде въведено и изискване те да имат завършено основно образование.
Задължително ще се провежда обучение на преподавателите на всеки четири години, както и опресняващи курсове за промените в законодателството.
Ще се въведе и национален регистър на инструкторите, с цел засилване контрола върху учебните центрове. По-сериозен контрол ще има и над компаниите, които извършват обществени превози, както и над фирмите за товарни превози.
Годишните технически прегледи на автомобилите също ще бъдат по-тежки. До 2008 г. пунктовете, които извършват тази услуга, трябва да получат сертификат по системата за качество ISO 9001/2000.
МВР ще създаде мобилни станции за проверка на техническото състояние на возилата по пътищата. Те ще позволят на място да бъдат инспектирани тежестта на товара и натоварването на осите, регулирането на фаровете и работното време на професионалните шофьори.
380 млн. лв. по програма на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" ще бъдат отделени за реконструкция, модернизация и ново строителство на пътища през 2007 г., обяви министър Гагаузов, който припомни, че догодина предстои рехабилитацията на около 1500 км пътища.
Министър Петков съобщи, че към момента жертвите от пътни катастрофи са 1003, а тежко пострадалите са 1000.
Основният проблем по думите му е в реалното изпълнение на санкциониращия режим за пътни нарушения, тъй като в противен случай ще продължи да се създава впечатление за ненаказуемост у нарушителите.
Европейската комисия призова страните от ЕС да ускорят мерките по въвеждането на за e-Call системата, която автоматично ще изпраща до службите за спешна и аварийна помощ информация за състоянието на колите и пътниците, претърпели инцидент на пътя, информира Technews.bg.
Планът на ЕК цели до 2009 г. всички превозни средства да могат да ползват eCall. Комисията обаче алармира, че някои страни не показват никакъв напредък, тъй като техните правителства не инвестират достатъчно средства в необходимата инфраструктура.
Системата, която ще позволи на жертвите на злополука автоматично да набират общоевропейски спешен номер 112 и да регистрират своето местоположение, вече е подкрепена от десет страни членки.
Първоначално ЕК предвиждаше през 2009 г. всички превозни средства да могат да ползват eCall. По новия план обаче внедряването на технологията ще започне през 2010 г.
От Комисията съобщиха, че ще започнат преговори с автомобилопроизводителите за доброволно инсталиране на техника за eCall в новите коли.
Брюксел също ще поддържа проекта с тестове в реални условия и кампании за привличане на вниманието на обществеността като част от инициативата за "умни" автомобили.