При нея търговците ще плащат такса, само ако потребителят извършва определени действия онлайн като купуване на стока или регистриране за услуга.
Ако проектът се окаже успеше така наречената ?cost per action? (CPA), мрежата ще разшири обхвата на рекламните дейности на търсачката и ще намали зависимостта й от сегашния модел ?cost per click?.
CPA мрежите, известни още филиални маркетингови мрежи, дават на търговците възможност да се включат в независими сайтове за намиране на нови клиенти за своите услуги и стоки. Собственикът на сайта обикновено получава пари от търговците, само ако клиентът реално си купи нещо или извърши някакво друго волево действие като попълване на бланка с личните си данни на сайта на търговеца.
Системата вече се прилага от компании като Amazon.com, а Ebay пусна подобие на CPA миналата седмица с предложение партньорските сайтове да получават комисионна от всеки обявен на страниците им търг, ако той бъде успешен.
Сайтовете, които се включат в теста на Google за ползите от системата, ще имат право да изберат онези търговци, чиито реклами да приемат. Рекламите ще се пренасят по отделна рекламна мрежа, а не по сегашната AdSense система. Самите притежатели на сайтове ще имат право да добавят коментари към рекламите в стил "Препоръчвам този продукт", но не бива да подвеждат посетителите да кликват на рекламата с надписи от вида Click Here.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!