Присъдата може да бъде обжалвана пред петчленен състав на Върховния касационен съд в 30-дневен срок.
Случаят датира от 1993 г., когато във военната база "Атия" бе разкрита контрабанда на цигари за милиони долари. Гръцкият кораб "Вати", натоварил 4500 мастербокса от пристанище Бургас за Новоросийск, прекосява залива и разтоварва стоката си във военната база. Цигарите са натоварени на пет камиона, които отново влизат в България и изчезват. Щетите, нанесени на държавата, са за около 1 милион долара от неплатени акцизи и мита.
По-късно става ясно, че каналът е действал близо две години и през него са били разтоварени и 10 танкера с гориво. Според анализа "Корупция и контрабанда: мониторинг и превенция" на Центъра за изследване на демокрацията, в основата на канала е стоял бивш служител на Държавна сигурност и сирийски гражданин от кюрдски произход, агент на ДС до 1989 г. и собственик на фирма, регистрирана в Мюнхен през 1988 г.